1. Etki Alanı Yaşı: Birçok SEO uzmanı, Google’ın doğal olarak eski etki alanlarına “güvendiğine” inanır. Ancak Google’dan John Mueller “ alan yaşı hiçbir şeye yardımcı olmaz ” dedi.
2. Anahtar Kelime Üst Düzey Etki Alanında Görünüyor: Alan adınızda bir anahtar kelimeye sahip olmak, size eskisi kadar SEO desteği sağlamaz. Ancak yine de bir alaka düzeyi sinyali görevi görür.
3. Alan kaydı uzunluğu: Bir Google patenti şunları belirtir:
“Değerli (meşru) alan adları genellikle birkaç yıl önceden ödenirken, kapı (yasal olmayan) alan adları nadiren bir yıldan fazla kullanılır. Bu nedenle, gelecekte bir alan adının süresinin dolacağı tarih, bir alanın meşruluğunu tahmin etmede bir faktör olarak kullanılabilir.”
4. Alt Etki Alanındaki Anahtar Kelime: Moz’un uzman paneli, alt etki alanında görünen bir anahtar kelimenin sıralamaları artırabileceği konusunda hemfikirdir.
5. Etki Alanı Geçmişi: Sahipliği geçici olan veya birkaç kez düşen bir site, Google’a sitenin geçmişini “sıfırlamasını” söyleyebilir ve etki alanına işaret eden bağlantıları reddedebilir. Veya bazı durumlarda, cezalı bir alan , cezayı yeni sahibine devredebilir .
6. Tam Eşleşen Etki Alanı: Tam Eşleşen Etki Alanları, muhtemelen doğrudan SEO yararına çok az veya hiç sahip değildir. Ancak EMD’niz düşük kaliteli bir siteyse, EMD güncellemesine karşı savunmasızdır .
7. Genele Karşı Özel WhoIs: Özel WhoIs bilgileri “saklanacak bir şeyin” işareti olabilir. Google çalışanı Matt Cutts’ın şu sözleri alıntılanmıştır :
“…Üzerindeki whois’e baktığımda hepsinin üzerinde “whois gizlilik koruma hizmeti” vardı. Bu nispeten sıra dışı. …whois gizliliğinin açık olması otomatik olarak kötü değildir, ancak bu faktörlerin birkaçını bir araya getirdiğinizde, genellikle tek bir siteye sahip olan arkadaştan çok farklı türde bir web yöneticisinden bahsediyorsunuz demektir.”
8. Cezalı WhoIs Sahibi: Google, belirli bir kişiyi spam gönderen olarak tanımlarsa, o kişiye ait diğer siteleri incelemeleri mantıklıdır.
9. Ülke TLD uzantısı: Bir Ülke Kodu Üst Düzey Etki Alanına (.cn, .pt, .ca) sahip olmak bazen sitenin söz konusu ülke için sıralamasına yardımcı olabilir… ancak sitenin küresel sıralama yeteneğini sınırlayabilir.
10. Başlık Etiketinde Anahtar Kelime: Bir zamanlar olduğu kadar önemli olmasa da, başlık etiketiniz önemli bir sayfa SEO sinyali olmaya devam ediyor.
11. Başlık Etiketi Anahtar Kelimeyle Başlar : Moz’a göre , bir anahtar kelimeyle başlayan başlık etiketleri, anahtar kelimenin etiketin sonunda göründüğü başlık etiketlerinden daha iyi performans gösterme eğilimindedir.
12. Açıklama Etiketinde Anahtar Kelime: Google , meta açıklama etiketini doğrudan sıralama sinyali olarak kullanmaz. Ancak açıklama etiketiniz, önemli bir sıralama faktörü olan tıklama oranını etkileyebilir.
13. Anahtar Kelime H1 Etiketinde Görünüyor: H1 etiketleri “ikinci başlık etiketi” dir. Bir korelasyon çalışmasının sonuçlarına göre, Google, başlık etiketinizle birlikte H1 etiketinizi ikincil bir alaka düzeyi sinyali olarak kullanır:
14. TF-IDF: “Belirli bir kelime bir belgede ne sıklıkla geçiyor?” demenin süslü bir yolu. Bu kelime bir sayfada ne kadar sık görülürse, sayfanın o kelimeyle ilgili olması o kadar olasıdır. Google muhtemelen TF-IDF’nin gelişmiş bir sürümünü kullanıyor.
15. İçerik Uzunluğu: Daha fazla kelime içeren içerik daha geniş bir alanı kapsayabilir ve daha kısa, yüzeysel makalelere kıyasla algoritmada muhtemelen tercih edilir. Gerçekten de, yakın tarihli bir sıralama faktörleri endüstrisi araştırması , ortalama ilk sayfa Google sonucunun yaklaşık 1400 kelime uzunluğunda olduğunu buldu.
16. İçindekiler: Bağlantılı bir içindekiler tablosu kullanmak, Google’ın sayfanızın içeriğini daha iyi anlamasına yardımcı olabilir. Ayrıca site bağlantılarıyla da sonuçlanabilir:
17. İçerikte Gizli Semantik İndeksleme Anahtar Kelimeleri (LSI): LSI anahtar kelimeleri, arama motorlarının birden fazla anlamı olan kelimelerden anlam çıkarmasına yardımcı olur (örneğin: Apple, bilgisayar şirketi vs. Apple meyve). LSI’nin varlığı/yokluğu muhtemelen bir içerik kalitesi sinyali olarak da işlev görür.
18. Başlık ve Açıklama Etiketlerindeki LSI Anahtar Kelimeleri: Web sayfası içeriğinde olduğu gibi, sayfa meta etiketlerindeki LSI anahtar kelimeleri muhtemelen Google’ın birden fazla potansiyel anlamı olan kelimeleri ayırt etmesine yardımcı olur. İlgililik sinyali olarak da işlev görebilir.
19. Sayfa Kapsamlı Konu Kapsamında: Konu kapsamının derinliği ile Google sıralamaları arasında açık bir ilişki vardır . Bu nedenle, her açıyı kapsayan sayfalar, bir konuyu yalnızca kısmen kapsayan sayfalara karşı büyük olasılıkla bir kenara sahiptir.
20. HTML ile Sayfa Yükleme Hızı: Hem Google hem de Bing , bir sıralama faktörü olarak sayfa hızını kullanır . Google artık yükleme hızını değerlendirmek için gerçek Chrome kullanıcı verilerini kullanıyor .
21. AMP Kullanımı: Doğrudan bir Google sıralama faktörü olmasa da, AMP , Google Haberler Döngüsü’nün mobil versiyonunda sıralama için bir gereklilik olabilir .
22. Varlık Eşleştirme: Bir sayfanın içeriği, kullanıcının aradığı “ varlık ” ile eşleşiyor mu? Eğer öyleyse, o sayfa o anahtar kelime için bir sıralama artışı sağlayabilir.
23. Google Hummingbird: Bu “ algoritma değişikliği ”, Google’ın anahtar kelimelerin ötesine geçmesine yardımcı oldu. Hummingbird sayesinde Google artık bir web sayfasının konusunu daha iyi anlayabiliyor.
24. Yinelenen İçerik: Aynı sitedeki aynı içerik (biraz değiştirilmiş olsa bile) sitenin arama motoru görünürlüğünü olumsuz etkileyebilir .
25. Rel=Canonical: Doğru kullanıldığında , bu etiketin kullanılması Google’ın sitenizi kopya içerik için cezalandırmasını engelleyebilir .
26. Görüntü Optimizasyonu: Görüntüler, arama motorlarına dosya adı, alternatif metin, başlık, açıklama ve başlık aracılığıyla önemli alaka sinyalleri gönderir .
27. İçerik Yeniliği: Google Kafein güncellemesi, özellikle zamana duyarlı aramalar için yakın zamanda yayınlanan veya güncellenen içeriği tercih eder. Bu faktörün önemini vurgulayan Google, belirli sayfalar için bir sayfanın son güncelleme tarihini gösterir:
28. İçerik Güncellemelerinin Büyüklüğü : Düzenlemelerin ve değişikliklerin önemi aynı zamanda bir tazelik faktörü olarak hizmet eder. Tüm bölümleri eklemek veya kaldırmak, birkaç kelimenin sırasını değiştirmek veya bir yazım hatasını düzeltmekten daha önemlidir.
29. Tarihsel Sayfa Güncellemeleri: Sayfa zaman içinde ne sıklıkla güncellendi? Günlük, haftalık, 5 yılda bir? Sayfa güncellemelerinin sıklığı da tazelikte rol oynar.
30. Anahtar Kelime Önemi : Bir sayfanın içeriğinin ilk 100 kelimesinde bir anahtar kelimenin görünmesi, ilk sayfa Google sıralamaları ile ilişkilidir .
31. H2, H3 Etiketlerindeki Anahtar Kelime : Anahtar kelimenizin H2 veya H3 formatında bir alt başlık olarak görünmesi başka bir zayıf alaka sinyali olabilir. Aslında, Googler John Mueller şunları söylüyor :
“HTML’deki bu başlık etiketleri, sayfanın yapısını anlamamıza yardımcı olur.”
32. Giden Bağlantı Kalitesi : Birçok SEO uzmanı, yetkili sitelere bağlantı vermenin Google’a güven sinyalleri göndermeye yardımcı olduğunu düşünüyor. Ve bu, yakın zamanda yapılan bir endüstri araştırması tarafından desteklenmektedir .
33. Giden Bağlantı Teması: The Hilltop Algoritmasına göre Google, bağlantı verdiğiniz sayfaların içeriğini bir alaka düzeyi sinyali olarak kullanabilir. Örneğin, filmle ilgili sayfalara bağlantı veren arabalar hakkında bir sayfanız varsa, bu, Google’a sayfanızın otomobille değil Arabalar filmiyle ilgili olduğunu söyleyebilir.
34. Dilbilgisi ve İmla: Cutts birkaç yıl önce bunun önemli olup olmadığı konusunda karışık mesajlar vermesine rağmen, doğru dilbilgisi ve yazım bir kalite sinyalidir .
35. Ortak İçerik: Sayfadaki içerik orijinal mi? Dizine alınmış bir sayfadan kazınırsa veya kopyalanırsa, aynı şekilde sıralanmaz… veya hiç dizine alınmayabilir.
36. Mobil Dostu Güncelleme: Genellikle “ Mobilegeddon ” olarak anılan bu güncelleme, mobil cihazlar için uygun şekilde optimize edilmiş sayfaları ödüllendirdi.
37. Mobil Kullanılabilirlik: Mobil kullanıcıların kolayca kullanabileceği web siteleri, Google’ın “Mobil Öncelikli Dizini”nde bir avantaja sahip olabilir.
38. Mobilde “Gizli” İçerik: Mobil cihazlarda gizli içerik, tam olarak görünür içeriğe kıyasla dizine alınmayabilir (veya çok fazla tartılmayabilir). Ancak kısa süre önce bir Google çalışanı , gizli içeriğin uygun olduğunu belirtti . Ancak aynı videoda “…eğer kritik bir içerikse görünür olması gerekir…” demişti.
39. Yararlı “Ek İçerik”: Artık herkese açık bir Google Değerlendirici Yönergeleri Belgesine göre, yardımcı ek içerik bir sayfanın kalitesinin (ve dolayısıyla Google sıralamasının) bir göstergesidir. Örnekler arasında para birimi dönüştürücüler, kredi faizi hesaplayıcıları ve etkileşimli tarifler bulunur.
40. Sekmelerin Arkasında Gizli İçerik: Kullanıcıların sayfanızdaki içeriğin bir kısmını ortaya çıkarmak için bir sekmeyi tıklamaları gerekiyor mu? Eğer öyleyse, Google bu içeriğin “dizine eklenemeyebileceğini” söyledi.
41. Giden Bağlantı Sayısı: Çok fazla dofollow OBL , PageRank’i “sızdırabilir” , bu da o sayfanın sıralamasına zarar verebilir.
42. Multimedya: Görüntüler, videolar ve diğer multimedya öğeleri, içerik kalitesi sinyali işlevi görebilir.
43. Sayfaya Yönelik Dahili Bağlantı Sayısı: Bir sayfaya giden dahili bağlantıların sayısı , sitedeki diğer sayfalara göre önemini gösterir (daha fazla dahili bağlantı=daha önemli).
44. Sayfaya Yönelik Dahili Bağlantıların Kalitesi : Etki alanındaki yetkili sayfalardan gelen dahili bağlantılar, PageRank’i olmayan veya düşük olan sayfalardan daha güçlü bir etkiye sahiptir.
45. Kırık Linkler: Bir sayfada çok fazla kopuk link bulunması, sitenin ihmal edilmiş veya terk edilmiş olduğunun göstergesi olabilir. Google Değerlendirici Yönergeleri Belgesi , bir ana sayfanın kalitesini değerlendirmek için olduğu gibi bozuk bağlantılar kullanır.
46. Okuma Düzeyi: Google’ın web sayfalarının okuma düzeyini tahmin ettiğine şüphe yoktur. Aslında, Google size okuma düzeyi istatistikleri verirdi:
Ancak bu bilgilerle ne yaptıkları tartışmaya açık. Bazıları, temel bir okuma seviyesinin, kitlelere hitap edeceği için daha iyi sıralamanıza yardımcı olacağını söylüyor. Ancak diğerleri, temel bir okuma seviyesini Ezine Makaleleri gibi içerik fabrikalarıyla ilişkilendirir.
47. Ortaklık Bağlantıları : Ortaklık bağlantılarının kendileri muhtemelen sıralamanıza zarar vermez. Ancak, çok fazla sayıda varsa, Google’ın algoritması, “ zayıf bir bağlı kuruluş sitesi” olmadığınızdan emin olmak için diğer kalite sinyallerine daha fazla dikkat edebilir .
48. HTML hataları/W3C doğrulaması : Çok sayıda HTML hatası veya özensiz kodlama, düşük kaliteli bir sitenin işareti olabilir. Tartışmalı olsa da, SEO’daki birçok kişi iyi kodlanmış bir sayfanın kalite sinyali olarak kullanıldığını düşünüyor.
49. Etki Alanı Otoritesi : Her şey eşit olduğunda, yetkili bir etki alanındaki bir sayfa, daha az yetkiye sahip bir etki alanındaki bir sayfadan daha üst sıralarda yer alacaktır.
50. Page’in PageRank’i: Tam olarak ilişkili değil. Ancak çok fazla yetkiye sahip sayfalar , fazla bağlantı yetkisi olmayan sayfaları geçme eğilimindedir .
51. URL Uzunluğu: Aşırı uzun URL’ler bir sayfanın arama motoru görünürlüğüne zarar verebilir. Aslında, birkaç sektör araştırması, kısa URL’lerin Google’ın arama sonuçlarında hafif bir avantaja sahip olma eğiliminde olduğunu bulmuştur.
52. URL Yolu : Ana sayfaya daha yakın bir sayfa, bir sitenin mimarisinde derinlere gömülü sayfalara kıyasla hafif bir yetki artışı sağlayabilir.
53. İnsan Editörler: Hiçbir zaman teyit edilmemesine rağmen, Google, insan editörlerin SERP’leri etkilemesine izin veren bir sistem için patent başvurusunda bulundu.
54. Sayfa Kategorisi: Sayfanın göründüğü kategori bir alaka düzeyi sinyalidir. Yakından ilgili bir kategorinin parçası olan bir sayfa, alakasız bir kategori altında dosyalanan bir sayfaya kıyasla alaka düzeyini artırabilir.
55. URL’deki Anahtar Kelime : Başka bir alaka düzeyi sinyali. Bir Google temsilcisi yakın zamanda bunu “ çok küçük bir sıralama faktörü ” olarak adlandırdı. Ama yine de bir sıralama faktörü.
56. URL Dizisi: URL dizisindeki kategoriler Google tarafından okunur ve bir sayfanın ne hakkında olduğuna dair tematik bir sinyal sağlayabilir:
57. Referanslar ve Kaynaklar: Referanslara ve kaynaklara atıfta bulunmak, araştırma makalelerinde olduğu gibi bir kalite işareti olabilir. Google Kalite Yönergeleri , gözden geçirenlerin belirli sayfalara bakarken kaynaklara dikkat etmesi gerektiğini belirtir : “Bu, uzmanlığın ve/veya yetkili kaynakların önemli olduğu bir konudur…”. Ancak Google, harici bağlantıları bir sıralama sinyali olarak kullandıklarını reddetti .
58. Madde İşaretleri ve Numaralı Listeler: Madde işaretleri ve numaralandırılmış listeler, içeriğinizi okuyucular için ayırmaya yardımcı olarak onları daha kullanıcı dostu hale getirir. Google büyük olasılıkla kabul eder ve madde işaretleri ve sayılar içeren içeriği tercih edebilir.
59. Site Haritasında Sayfanın Önceliği: Bir sayfaya sitemap.xml dosyası aracılığıyla verilen öncelik, sıralamayı etkileyebilir.
60. Çok Fazla Giden Bağlantı: Doğrudan yukarıda bahsedilen Kalite değerlendirici belgesinden:
“Bazı sayfalarda çok fazla bağlantı var, sayfayı kapatıyor ve Ana İçerikten dikkati dağıtıyor.”
61. Diğer Anahtar Kelimelerden Gelen UX Sinyalleri Sayfa Sıralamaları: Sayfa birkaç başka anahtar kelime için sıralanıyorsa, Google’a dahili bir kalite işareti verebilir. Aslında, Google’ın son “ Arama Nasıl Çalışır ” raporunda şunlar belirtiliyor:
“Birçok kullanıcının benzer sorgular için değer verdiği görünen siteleri arıyoruz.”
62. Sayfa Yaşı: Google yeni içeriği tercih etse de, düzenli olarak güncellenen eski bir sayfa, yeni bir sayfadan daha iyi performans gösterebilir.
63. Kullanıcı Dostu Düzen: Google Kalite Yönergeleri Belgesinden bir kez daha alıntı yapmak:
“En yüksek kaliteli sayfalardaki sayfa düzeni, Ana İçeriği hemen görünür kılıyor.”
64. Park Edilen Alan Adları : Aralık 2011’de yapılan bir Google güncellemesi , park edilmiş alanların arama görünürlüğünü azalttı.
65. Faydalı İçerik: Ali Değişmiş okuyucusu Jared Carrizales’in belirttiği gibi , Google “kaliteli” ve “faydalı” içerik arasında ayrım yapabilir .
66. İçerik Değer Sağlar ve Benzersiz İçgörüler Sağlar: Google , masaya yeni veya yararlı bir şey getirmeyen siteleri, özellikle de zayıf bağlı kuruluş sitelerini cezalandırmaktan mutlu olduklarını belirtti .
67. Bize Ulaşın Sayfası: Yukarıda belirtilen Google Kalite Belgesi, “uygun miktarda iletişim bilgisi” olan siteleri tercih ettiklerini belirtmektedir. İletişim bilgilerinizin whois bilgilerinizle eşleştiğinden emin olun.
68. Etki Alanı Güveni/Güven Sıralaması: Birçok SEO uzmanı, “Güven Sıralaması”nın çok önemli bir sıralama faktörü olduğuna inanır. Ve “Güvene dayalı arama sonucu sıralaması” başlıklı bir Google Patenti de bunu destekliyor gibi görünüyor.
69. Site Mimarisi: İyi bir araya getirilmiş bir site mimarisi (örneğin, bir silo yapısı), Google’ın içeriğinizi tematik olarak düzenlemesine yardımcı olur . Ayrıca, Googlebot’un sitenizin tüm sayfalarına erişmesine ve dizine eklemesine yardımcı olabilir.
70. Site Güncellemeleri: Birçok SEO uzmanı, web sitesi güncellemelerinin – ve özellikle siteye yeni içerik eklendiğinde – site çapında bir tazelik faktörü olduğuna inanır. Google yakın zamanda algoritmalarında “yayınlama sıklığı” kullandıklarını reddetmiş olsa da.
71. Site Haritasının Varlığı: Bir site haritası, arama motorlarının sayfalarınızı daha kolay ve daha kapsamlı bir şekilde dizine eklemesine yardımcı olarak görünürlüğü artırır. Ancak Google kısa süre önce HTML site haritalarının SEO için “yararlı” olmadığını belirtti.
72. Site Çalışma Süresi : Site bakımı veya sunucu sorunlarından kaynaklanan çok sayıda kesinti, sıralamanıza zarar verebilir (ve düzeltilmezse , dizinin kaldırılmasına bile neden olabilir).
73. Sunucu Konumu : Sunucu konumu, sitenizin farklı coğrafi bölgelerdeki sıralamasını etkiler ( kaynak ). Özellikle coğrafyaya özgü aramalar için önemlidir.
74. SSL Sertifikası : Google, HTTPS’nin bir sıralama sinyali olarak kullanıldığını onaylamıştır .
Ancak Google’a göre, HTTPS yalnızca bir ” bağ bozucu ” olarak işlev görür.
75. EAT: “Uzmanlık, Otoriterlik, Güvenilirlik” kelimelerinin kısaltmasıdır. Google , yüksek düzeyde EAT’ye sahip sitelere (özellikle sağlıkla ilgili içerik yayınlayan sitelere) avantaj sağlayabilir .
76. Site İçi Yinelenen Meta Bilgiler : Sitenizdeki yinelenen meta bilgiler, sayfanızın tüm görünürlüğünü azaltabilir.
77. Breadcrumb Navigation: Bu, kullanıcıların (ve arama motorlarının) bir sitede nerede olduklarını bilmelerine yardımcı olan, kullanıcı dostu bir site mimarisi stilidir:
Google şunu belirtir : “Google Arama, sayfadaki bilgileri arama sonuçlarında kategorize etmek için bir web sayfasının gövdesindeki kırıntı işaretlemesini kullanır.”
78. Mobil Optimize Edilmiş: Tüm aramaların yarısından fazlasının mobil cihazlardan yapılmasıyla Google, sitenizin mobil kullanıcılar için optimize edildiğini görmek istiyor . Aslında, Google artık mobil uyumlu olmayan web sitelerini cezalandırıyor
79. YouTube: SERP’lerde YouTube videolarına ayrıcalıklı muamele verildiğine şüphe yok (muhtemelen Google’ın sahibi olduğu için):
Aslında Search Engine Land, YouTube.com trafiğinin Google Panda’dan sonra önemli ölçüde arttığını tespit etti .
80. Site Kullanılabilirliği: Kullanımı veya gezinmesi zor bir site, sitede geçirilen süreyi, görüntülenen sayfaları ve hemen çıkma oranını (diğer bir deyişle RankBrain sıralama faktörleri ) azaltarak sıralamalara dolaylı olarak zarar verebilir.
81. Google Analytics ve Google Arama Konsolu Kullanımı: Bazıları sitenizde bu iki programın yüklü olmasının sayfanızın indekslenmesini iyileştirebileceğini düşünüyor. Ayrıca, Google’a birlikte çalışması için daha fazla veri vererek sıralamaları doğrudan etkileyebilirler (ör. daha doğru hemen çıkma oranı, geri bağlantılarınızdan yönlendirme trafiği alıp almadığınız vb.). Bununla birlikte, Google bunu bir efsane olarak reddetti.
82. Kullanıcı incelemeleri/Site itibarı: Bir sitenin Yelp.com gibi sitelerdeki itibarı muhtemelen Google’ın algoritmasında önemli bir rol oynar. Google , bir sitenin basın ve bağlantı almak için müşterileri dolandırdığını gördükten sonra, çevrimiçi incelemeleri nasıl kullandıklarına dair nadiren samimi bir taslak bile yayınladı .
83. Önemli Web Verileri: Önemli Web Verileri , sıralama üzerindeki etkileri açısından “ bir eşitlik bozucudan daha fazlasıdır ”.
84. Etki Alanı Yaşını Bağlama: Eski etki alanlarından gelen geri bağlantılar, yeni etki alanlarından daha güçlü olabilir.
85. Bağlantılı Kök Etki Alanlarının Sayısı: 11,8 milyon Google Arama sonucundan oluşan sektör araştırmamızdan da görebileceğiniz gibi, yönlendiren alan adlarının sayısı Google’ın algoritmasındaki en önemli sıralama faktörlerinden biridir.
86. Ayrı C-Sınıfı IP’lerinden Gelen Bağlantı Sayısı: Ayrı IP adreslerinden gelen bağlantılar, size bağlantı veren daha geniş bir site yelpazesi önerir ve bu da sıralamalara yardımcı olabilir .
87. Bağlantılı Sayfa Sayısı : Bağlantılı sayfaların toplam sayısı (aynı alandan bile olsa) sıralamaları etkileyebilir .
88. Backlink Anchor Text : Google’ın orijinal algoritmasının bu açıklamasında belirtildiği gibi :
“İlk olarak, çapalar genellikle web sayfalarının kendilerinden daha doğru tanımlamalar sağlar.”
Açıkça, bağlantı metni eskisinden daha az önemlidir (ve aşırı optimize edildiğinde bir web spam sinyali olarak çalışır ). Ancak anahtar kelime açısından zengin bağlantı metni, küçük dozlarda hala güçlü bir alaka düzeyi sinyali gönderir.
89. Alt Etiket (Resim Bağlantıları için) : Alternatif metin, resimler için bağlantı metni görevi görür.
90. .edu veya .gov Etki Alanlarından Bağlantılar : Matt Cutts , TLD’nin bir sitenin önemini etkilemediğini belirtti . Ve Google, birçok Edu bağlantısını ” görmezden geldiklerini” söyledi. Ancak bu, SEO’ların .gov ve .edu TLD’ler için algoritmada özel bir yer olduğunu düşünmesini engellemez.
91. Bağlantı Veren Sayfanın Otoritesi: Yönlendiren sayfanın otoritesi (PageRank), Google’ın ilk günlerinden beri son derece önemli bir sıralama faktörü olmuştur ve hala .
92. Bağlantı Alanının Otoritesi : Yönlendiren etki alanının otoritesi , bir bağlantının değerinde bağımsız bir rol oynayabilir .
93. Rakiplerden Gelen Bağlantılar: Aynı SERP’de sıralanan diğer sayfalardan gelen bağlantılar, bir sayfanın o anahtar kelime için sıralamasında daha değerli olabilir (son derece alakalı sayfalar olmaları nedeniyle).
94. “Beklenen” Web Sitelerinden Gelen Bağlantılar: Spekülatif olmasına rağmen, bazı SEO’lar, sektörünüzdeki bir dizi “beklenen” yetkili siteden bağlantı sağlanana kadar Google’ın web sitenize tam olarak güvenmeyeceğine inanır.
95. Kötü Mahallelerden Gelen Linkler: “Kötü mahallelerden” gelen linkler sitenize zarar verebilir .
96. Konuk Gönderileri: Konuk gönderilerinden gelen bağlantılar hala değer verse de, muhtemelen gerçek editoryal bağlantılar kadar güçlü değillerdir (artı, “ büyük ölçekli ” konuk gönderileri sitenizin başını belaya sokabilir).
97. Reklamlardan Gelen Bağlantılar: Google’a göre , reklamlardan gelen bağlantılar takip edilmemeli veya rel=sponsor özelliğini kullanmalıdır. Ancak, Google’ın reklamlardan izlenen bağlantıları saptayıp filtreleyebilmesi olasıdır.
98. Ana Sayfa Otoritesi: Yönlendiren bir sayfanın ana sayfasına verilen bağlantılar, bir sitenin – ve dolayısıyla bir bağlantının – ağırlığının değerlendirilmesinde özel bir öneme sahip olabilir.
99. Nofollow Linkler: Bu, SEO’daki en tartışmalı konulardan biridir. Google’ın konuyla ilgili resmi açıklaması:
“Genel olarak, onları takip etmiyoruz.”
Bu da gösteriyor ki … en azından bazı durumlarda. Nofollow bağlantıların belirli bir yüzdesine sahip olmak, doğal ve doğal olmayan bağlantı profilini de gösterebilir.
100. Bağlantı Türlerinin Çeşitliliği: Bağlantılarınızın doğal olmayan büyük bir yüzdesinin tek bir kaynaktan gelmesi (ör. forum profilleri, blog yorumları) web spam’inin bir işareti olabilir. Öte yandan, çeşitli kaynaklardan gelen bağlantılar, doğal bir bağlantı profilinin işaretidir.
101. “Sponsorlu” veya “UGC” Etiketleri: “rel=sponsorlu” veya “rel=UGC” olarak etiketlenen bağlantılar , normal “takip edilen” veya rel=nofollow bağlantılarından farklı şekilde ele alınır.
102. Bağlamsal Bağlantılar: Bir sayfanın içeriğine gömülü olan bağlantılar, boş bir sayfadaki veya sayfanın başka bir yerinde bulunan bağlantılardan daha güçlü olarak kabul edilir.
103. Sayfaya Aşırı 301 Yönlendirmeleri: Bir Web Yöneticisi Yardım Videosuna göre, 301 yönlendirmelerinden gelen geri bağlantılar PageRank’in bir kısmını sulandırıyor .
104. Dahili Bağlantı Bağlantı Metni : Dahili bağlantı bağlantı metni, başka bir ilgililik sinyalidir. Bununla birlikte, dahili bağlantıların muhtemelen harici sitelerden gelen bağlantı metinlerinden çok daha az ağırlığı vardır.
105. Bağlantı Başlığı Niteliği : Bağlantı başlığı (bir bağlantının üzerine geldiğinizde görünen metin) aynı zamanda zayıf bir alaka sinyali olarak da kullanılabilir.
106. Yönlendiren Etki Alanının Ülke TLD’si: Ülkeye özgü üst düzey etki alanı uzantılarından (.de, .cn, .co.uk) bağlantılar almak, o ülkede daha iyi sıralamanıza yardımcı olabilir.
107. İçerikteki Bağlantı Konumu: Bir içeriğin başındaki bağlantılar, içeriğin sonuna yerleştirilen bağlantılardan biraz daha fazla ağırlık taşıyabilir .
108. Sayfadaki Bağlantı Konumu: Bir bağlantının sayfada göründüğü yer önemlidir. Genel olarak, bir sayfanın içeriğine gömülü bir bağlantı, altbilgi veya kenar çubuğu alanındaki bir bağlantıdan daha güçlüdür .
109. Bağlantı Alanı Alakalılığı: Benzer bir niş içindeki bir siteden gelen bir bağlantı, tamamen alakasız bir siteden gelen bir bağlantıdan önemli ölçüde daha güçlüdür .
110. Sayfa Düzeyinde Alakalılık: İlgili bir sayfadan gelen bir bağlantı da daha fazla değer iletir.
111. Başlıktaki Anahtar Kelime: Google, başlığında sayfanızın anahtar kelimesini içeren sayfalardan gelen bağlantılara ekstra sevgi verir (“Uzmanlar uzmanlara bağlantı veriyor”).
112. Pozitif Bağlantı Hızı: Pozitif bağlantı hızına sahip bir site, sitenizin popülaritesinin arttığını gösterdiği için genellikle bir SERP artışı elde eder.
113. Negatif Link Hızı: Diğer taraftan, negatif link hızı, azalan popülerliğin bir işareti olduğu için sıralamaları önemli ölçüde azaltabilir.
114. “Hub” Sayfalarından Gelen Bağlantılar: Hilltop Algoritması , belirli bir konuda en iyi kaynaklar (veya merkezler) olarak kabul edilen sayfalardan bağlantı almanın özel muamele gördüğünü öne sürer.
115. Yetkili Sitelerden Bağlantı: “Yetkili site” olarak kabul edilen bir siteden gelen bir bağlantı, muhtemelen küçük, nispeten bilinmeyen bir siteden gelen bir bağlantıdan daha fazla fayda sağlar.
116. Wikipedia Kaynağı Olarak Bağlantılı: Bağlantılar nofollow olsa da, birçok kişi Wikipedia’dan bağlantı almanın size arama motorlarının gözünde biraz daha fazla güven ve yetki verdiğini düşünüyor. Google bunu yalanladı .
117. Birlikte Oluşumlar: Geri bağlantılarınızın etrafında görünme eğilimi gösteren kelimeler, Google’a o sayfanın ne hakkında olduğunu söylemeye yardımcı olur .
118. Backlink Yaşı: Bir Google patentine göre , eski linkler, yeni basılmış geri linklerden daha fazla sıralama gücüne sahiptir.
119. Gerçek Sitelerden Gelen Bağlantılar ve “Sploglar”: Blog ağlarının çoğalması nedeniyle, Google muhtemelen sahte bloglardan ziyade “gerçek sitelerden” gelen bağlantılara daha fazla ağırlık vermektedir. İkisi arasında ayrım yapmak için büyük olasılıkla marka ve kullanıcı etkileşimi sinyallerini kullanırlar.
120. Doğal Bağlantı Profili: “Doğal” bağlantı profiline sahip bir site, bağlantı oluşturmak için açıkça siyah şapka stratejilerini kullanan bir siteye göre daha üst sıralarda yer alacak ve güncellemelere karşı daha dayanıklı olacaktır.
121. Karşılıklı Bağlantılar: Google’ın Bağlantı Şemaları sayfası, kaçınılması gereken bir bağlantı şeması olarak “Aşırı bağlantı alışverişini” listeler.
122. Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik Bağlantıları: Google , gerçek site sahibi tarafından yayınlanan içerikle UGC’yi ayırt edebilir . Örneğin, resmi WordPress.com blogundan gelen bir bağlantının besttoasterreviews.wordpress.com’dan gelen bir bağlantıdan çok farklı olduğunu bilirler.
123. 301’den gelen bağlantılar: 301 yönlendirmelerinden gelen bağlantılar, doğrudan bir bağlantıya kıyasla biraz meyve suyu kaybedebilir. Ancak Matt Cutts, 301’lerin doğrudan bağlantılara benzediğini söylüyor
124. Schema.org Kullanımı: Mikroformatları destekleyen sayfalar, onsuz sayfaların üzerinde sıralanabilir. Bu, doğrudan bir artış veya mikro biçimlendirmeye sahip sayfaların daha yüksek SERP TO’suna sahip olması gerçeği olabilir:
125. Bağlantı Veren Sitenin Güven Derecesi: Size bağlantı veren sitenin güvenilirliği, size ne kadar “Güven Sıralaması” aktarılacağını belirler.
126. Sayfadaki Giden Bağlantı Sayısı: PageRank sınırlıdır. Yüzlerce harici bağlantı içeren bir sayfadaki bir bağlantı, bir avuç giden bağlantı içeren bir sayfadan daha az PageRank’ten geçer.
127. Forum Bağlantıları: Endüstriyel düzeyde spam gönderme nedeniyle Google , forumlardan gelen bağlantıların değerini önemli ölçüde düşürebilir .
128. Bağlanan İçeriğin Kelime Sayısı: 1000 kelimelik bir gönderiden gelen bir link, genellikle 25 kelimelik bir pasajın içindeki bir linkten daha değerlidir.
129. Bağlantı Veren İçeriğin Kalitesi: Kötü yazılmış veya döndürülmüş içerikten gelen bağlantılar, iyi yazılmış içerikten gelen bağlantılar kadar değerli değildir.
130. Site Genelinde Bağlantılar: Matt Cutts , site genelindeki bağlantıların tek bir bağlantı olarak sayılacak şekilde “sıkıştırıldığını” onaylamıştır .
131. RankBrain: RankBrain , Google’ın AI algoritmasıdır. Birçoğu, asıl amacının, kullanıcıların arama sonuçlarıyla nasıl etkileşime girdiğini ölçmek (ve sonuçları buna göre sıralamak) olduğuna inanıyor.
132. Bir Anahtar Kelime için Organik Tıklama Oranı : Google’a göre , TO’da daha fazla tıklanan sayfalar, o anahtar kelime için bir SERP artışı alabilir.
133. Tüm Anahtar Kelimeler için Organik TO : Bir sitenin sıralandığı tüm anahtar kelimeler için organik TO’su , insan tabanlı, kullanıcı etkileşimi sinyali (diğer bir deyişle, organik sonuçlar için bir “Kalite Puanı” ) olabilir.
134. Hemen Çıkma Oranı: SEO’daki herkes hemen çıkma oranı konusunda hemfikir değildir, ancak Google’ın kullanıcılarını kalite test kullanıcıları olarak kullanmanın bir yolu olabilir (sonuçta, hemen çıkma oranı yüksek sayfalar muhtemelen bu anahtar kelime için harika bir sonuç değildir) . Ayrıca SEMRush tarafından yapılan büyük bir araştırma, hemen çıkma oranı ile Google sıralamaları arasında bir ilişki buldu.
135. Doğrudan Trafik: Google’ın siteyi kaç kişinin (ve ne sıklıkta) ziyaret ettiğini belirlemek için Google Chrome’dan gelen verileri kullandığı onaylanmıştır . Çok sayıda doğrudan trafiğe sahip siteler, çok az doğrudan trafik alan sitelere kıyasla muhtemelen daha kaliteli sitelerdir. Aslında, az önce bahsettiğim SEMRush çalışması, doğrudan trafik ile Google sıralamaları arasında önemli bir ilişki buldu.
136. Tekrarlanan Trafik : Tekrarlayan ziyaretçileri olan siteler, Google sıralamasında bir artış elde edebilir.
137. Pogosticking: “ Pogosticking ” özel bir sıçrama türüdür. Bu durumda, kullanıcı sorgusunun yanıtını bulmak için diğer arama sonuçlarını tıklar.
İnsanların Pogostick’ten aldığı sonuçlar, önemli ölçüde bir sıralama düşüşü elde edebilir .
138. Engellenen Siteler : Google, Chrome’daki bu özelliği durdurmuştur. Ancak Panda bu özelliği bir kalite sinyali olarak kullandı. Bu nedenle Google yine de bunun bir varyasyonunu kullanabilir.
139. Chrome Yer İşaretleri: Google’ın Chrome tarayıcı kullanım verilerini topladığını biliyoruz . Chrome’da yer imi eklenen sayfalar destek alabilir.
140. Yorum Sayısı: Çok sayıda yorum içeren sayfalar, kullanıcı etkileşimi ve kalitenin bir işareti olabilir. Aslında, bir Google çalışanı, yorumların sıralamalarda “çok” yardımcı olabileceğini söyledi.
141. Bekleme Süresi: Google , “ bekleme süresine ”, yani insanların bir Google aramasından geldiklerinde sayfanızda ne kadar zaman harcadıklarına çok dikkat eder. Buna bazen “uzun tıklamalar ve kısa tıklamalar” da denir. Kısacası: Google, Google’da arama yapanların sayfanızda ne kadar zaman geçirdiğini ölçer. Ne kadar uzun süre harcanırsa o kadar iyi.
142. Sorgu Tazeliği Hak Ediyor: Google, belirli aramalar için yeni sayfalara hız kazandırıyor .
143. Sorgu Çeşitliliği Hak Ediyor: Google, “Ted”, “WWF” veya “ruby” gibi belirsiz anahtar kelimeler için bir SERP’ye çeşitlilik ekleyebilir .
144. Kullanıcı Tarama Geçmişi : Muhtemelen bunu kendiniz fark etmişsinizdir: Sık ziyaret ettiğiniz web siteleri aramalarınız için bir SERP artışı elde eder.
145. Kullanıcı Arama Geçmişi: Arama zinciri , sonraki aramalar için arama sonuçlarını etkiler . Örneğin, “incelemeler” ve ardından “tost makineleri” için arama yaparsanız, Google’ın ekmek kızartma makinesi inceleme sitelerini SERP’lerde daha üst sıralara koyması daha olasıdır.
146. Öne Çıkan Parçacıklar: Bir SEMRush çalışmasına göre Google, Öne Çıkan Parçacıklar içeriğini içerik uzunluğu, biçimlendirme, sayfa yetkisi ve HTTP kullanımı kombinasyonuna göre seçer.
147. Coğrafi Hedefleme: Google, yerel sunucu IP’si ve ülkeye özgü alan adı uzantısına sahip siteleri tercih eder.
148. Güvenli Arama: Lanet kelimeler veya yetişkinlere uygun içerik içeren arama sonuçları, Güvenli Arama’nın açık olduğu kişilere gösterilmez.
149. “YMYL” Anahtar Kelimeleri: Google , “Paranız veya Hayatınız” anahtar kelimeleri için daha yüksek içerik kalitesi standartlarına sahiptir .
150. DMCA Şikayetleri: Google , meşru DMCA şikayetleri olan sayfaların sıralamasını düşürür .
151. Etki Alanı Çeşitliliği : Sözde “ Koca Ayak Güncellemesi ”, her bir SERP sayfasına daha fazla etki alanı eklemiştir.
152. İşlemsel Aramalar : Google bazen uçuş aramaları gibi alışverişle ilgili anahtar kelimeler için farklı sonuçlar görüntüler.
153. Yerel Aramalar: Yerel aramalar için Google genellikle yerel sonuçları “normal” organik SERP’lerin üzerine yerleştirir.
154. En Çok Okunan Haberler kutusu: Belirli anahtar kelimeler bir En Çok Okunan Haberler kutusunu tetikler:
155. Büyük Marka Tercihi: Vince Güncellemesinden sonra Google, büyük markalara belirli anahtar kelimeler için destek vermeye başladı.
156. Alışveriş Sonuçları: Google bazen Google Alışveriş sonuçlarını organik SERP’lerde görüntüler:
157. Görsel Sonuçları: Google görselleri bazen normal, organik arama sonuçlarında görünür.
158. Paskalya Yumurtası Sonuçları: Google’ın bir düzine kadar Paskalya Yumurtası sonucu var . Örneğin Google görsel aramada “Atari Breakout” arattığınızda, arama sonuçları oynanabilir bir oyuna dönüşüyor(!). Bunun için Victor Pan’a sesleniyorum .
159. Markalar için Tek Site Sonuçları: Etki alanı veya marka odaklı anahtar kelimeler , aynı siteden birkaç sonuç getirir .
160. Payday Loans Güncellemesi: Bu, “ çok spam içerikli sorguları ” temizlemek için tasarlanmış özel bir algoritmadır .
161. Marka Adı Bağlantı Metni: Markalı bağlantı metni basit ama güçlü bir marka sinyalidir.
162. Markalı Aramalar: İnsanlar markaları arar. İnsanlar markanızı Google’da ararsa, bu Google’a sitenizin gerçek bir marka olduğunu gösterir.
163. Marka + Anahtar Kelime Aramaları: İnsanlar markanızla birlikte belirli bir anahtar kelimeyi mi arıyor (örneğin: “Ali Değişmiş Google sıralama faktörleri” veya “Ali Değişmiş SEO”)? Eğer öyleyse, insanlar o anahtar kelimenin markasız versiyonunu Google’da aradığında Google size bir sıralama artışı sağlayabilir.
164. Sitenin Facebook Sayfası ve Beğenileri Var: Markalar, çok sayıda beğeniye sahip Facebook sayfalarına sahip olma eğilimindedir.
165. Sitede Takipçili Twitter Profili Var: Çok takipçili Twitter profilleri, popüler bir markayı işaret ediyor.
166. Resmi Linkedin Şirket Sayfası: Çoğu gerçek işletmenin şirket Linkedin sayfaları vardır.
167. Bilinen Yazarlık: Şubat 2013’te Google CEO’su Eric Schmidt ünlü bir şekilde şunları iddia etti:
“Arama sonuçlarında, doğrulanmış çevrimiçi profillere bağlı bilgiler, bu tür bir doğrulama olmadan içerikten daha üst sıralarda yer alacak ve bu da çoğu kullanıcının doğal olarak en üstteki (doğrulanmış) sonuçlara tıklamasıyla sonuçlanacak.”
168. Sosyal Medya Hesaplarının Meşruiyeti: 10.000 takipçisi ve 2 gönderisi olan bir sosyal medya hesabı, muhtemelen 10.000 takipçisi ve çok sayıda etkileşimi olan başka bir hesaptan çok daha farklı yorumlanır. Hatta Google, sosyal medya hesaplarının gerçek mi yoksa sahte mi olduğunu belirlemek için patent başvurusunda bulundu.
169. En Çok Okunan Haberlerde Marka İfadeleri: En Çok Okunan Haberler sitelerinde gerçekten büyük markalardan her zaman bahsedilir. Hatta bazı markaların ilk sayfada kendi web sitelerinden bir haber akışı bile var:
170. Bağlantısız Marka İfadeleri: Markalar, bağlantı kurulmadan anılır. Google , hiper bağlantılı olmayan marka sözlerine büyük olasılıkla bir marka sinyali olarak bakar.
171. Tuğla ve Harç Yeri: Gerçek işletmelerin ofisleri vardır. Google’ın bir sitenin büyük bir marka olup olmadığını belirlemek için konum verisi araştırması yapması mümkündür.
172. Panda Cezası: Düşük kaliteli içeriğe sahip siteler (özellikle içerik çiftlikleri ), bir Panda cezasına çarptıktan sonra aramada daha az görünür hale gelir .
173. Kötü Mahallelere Bağlantılar: Spam içerikli eczane veya maaş günü kredisi siteleri gibi “kötü mahallelere” bağlantı vermek, arama görünürlüğünüze zarar verebilir.
174. Yönlendirmeler: Sinsi yönlendirmeler büyük bir hayırdır . Yakalanırsa, bir siteyi yalnızca cezalandırmakla kalmaz, aynı zamanda dizine ekler.
175. Pop-up’lar veya “Dikkat Dağıtan Reklamlar”: Resmi Google Değerlendirici Yönergeleri Belgesi , pop-up’ların ve dikkat dağıtıcı reklamların düşük kaliteli bir sitenin işareti olduğunu söylüyor.
176. Geçiş Reklamı Pop-up’ları: Google , mobil kullanıcılara tam sayfa “geçiş reklamı” açılır pencereleri görüntüleyen siteleri cezalandırabilir .
177. Site Aşırı Optimizasyonu: Evet, Google , sitelerini aşırı optimize ettikleri için insanları cezalandırır . Buna şunlar dahildir: anahtar kelime doldurma , başlık etiketi doldurma, aşırı anahtar kelime dekorasyonu.
178. Anlamsız İçerik: Bir Google Patenti , Google’ın döndürülmüş veya otomatik olarak oluşturulmuş içeriği dizinlerinden filtrelemek için yararlı olan “anlamsız” içeriği nasıl tanımlayabileceğini özetler.
179. Giriş Sayfaları: Google, Google’a gösterdiğiniz sayfanın, kullanıcının nihai olarak göreceği sayfa olmasını ister. Sayfanız insanları başka bir sayfaya yönlendiriyorsa, bu bir “Giriş Sayfası”dır. Google’ın Giriş Sayfaları kullanan siteleri sevmediğini söylemeye gerek yok .
180. Ekranın Üst Kısmındaki Reklamlar: “ Sayfa Düzeni Algoritması ”, ekranın üst kısmında çok sayıda reklam bulunan (ve çok fazla içerik olmayan) siteleri cezalandırır.
181. Ortaklık Bağlantılarını Gizleme: Bağlı kuruluş bağlantılarını gizlemeye çalışırken ( özellikle gizleme ile ) çok ileri gitmek bir cezaya neden olabilir.
182. Fred: 2017’de başlayan bir dizi Google güncellemesine verilen bir takma ad. Search Engine Land’e göre , Fred “kullanıcılarına yardımcı olmanın önüne geçen düşük değerli içerik sitelerini hedefliyor.”
183. Bağlı Kuruluş Siteleri: Google’ın bağlı kuruluşların en büyük hayranı olmadığı bir sır değil . Ve birçoğu, bağlı kuruluş programlarıyla para kazanan sitelerin ekstra incelemeye tabi tutulduğunu düşünüyor.
184. Otomatik Oluşturulmuş İçerik: Google, anlaşılır bir şekilde otomatik oluşturulmuş içerikten nefret eder . Sitenizin bilgisayar tarafından oluşturulan içeriği dışarı pompaladığından şüphelenirlerse, bu bir cezaya veya dizinin kaldırılmasına neden olabilir.
185. Aşırı PageRank Şekillendirme: PageRank şekillendirmede – tüm giden bağlantıları takip etmeden – çok ileri gitmek , sistemle oynamanın bir işareti olabilir.
186. IP Adresi Spam Olarak İşaretlendi: Sunucunuzun IP adresi spam olarak işaretlendiyse, o sunucudaki tüm siteleri etkileyebilir .
187. Meta Etiket İstenmeyen Posta: Anahtar kelime doldurma, meta etiketlerde de olabilir. Google, algoyu oynamak için başlık ve açıklama etiketlerinize anahtar kelimeler eklediğinizi düşünürse, sitenize bir ceza verebilirler.
188. Hacked Site : Siteniz saldırıya uğrarsa arama sonuçlarından düşebilir. Aslında, Search Engine Land , Google’ın saldırıya uğradığını düşündükten sonra indeksi kaldırılarak tamamlandı .
189. Doğal Olmayan Bağlantı Akışı : Ani (ve doğal olmayan) bir bağlantı akışı, sahte bağlantıların kesin bir işaretidir.
190. Penguen Cezası: Google Penguin’in isabet ettiği siteler, aramada önemli ölçüde daha az görünür. Her ne kadar görünüşe göre, Penguin şimdi tüm web sitelerini cezalandırmak yerine kötü bağlantıları filtrelemeye daha fazla odaklanıyor .
191. Düşük Kaliteli Bağlantıların Yüksek Yüzdesi Olan Bağlantı Profili: Siyah şapka SEO’lar tarafından yaygın olarak kullanılan kaynaklardan (blog yorumları ve forum profilleri gibi) çok sayıda bağlantı, sistemde oyun oynadığının bir işareti olabilir.
192. İlişkisiz Web Sitelerinden Gelen Bağlantılar: Konuyla alakasız sitelerden gelen geri bağlantıların yüksek bir yüzdesi, manuel ceza olasılığını artırabilir .
193. Doğal Olmayan Bağlantılar Uyarısı: Google, binlerce “Doğal olmayan bağlantı tespit edildiğine dair Google Arama Konsolu bildirimi” mesajı gönderdi. Bu, %100 olmasa da, genellikle bir sıralama düşüşünden önce gelir .
194. Düşük Kaliteli Dizin Bağlantıları: Google’a göre , düşük kaliteli dizinlerden gelen geri bağlantılar bir cezaya neden olabilir.
195. Widget Bağlantıları: Google , kullanıcı kendi sitesine bir “widget” yerleştirdiğinde otomatik olarak oluşturulan bağlantılara kaşlarını çatar .
196. Aynı C Sınıfı IP’den Bağlantılar : Aynı sunucu IP’sindeki sitelerden doğal olmayan miktarda bağlantı almak, Google’ın bağlantılarınızın bir blog ağından geldiğini belirlemesine yardımcı olabilir .
197. “Zehir” Bağlantı Metni: Sitenizi işaret eden “zehir” bağlantı metninin (özellikle eczane anahtar kelimeleri) olması, spam veya saldırıya uğramış bir sitenin işareti olabilir. Her iki durumda da sitenizin sıralamasına zarar verebilir.
198. Doğal Olmayan Bağlantı Başlangıcı: Bir 2013 Google Patenti, Google’ın bir sayfaya bağlantı akışının meşru olup olmadığını nasıl belirleyebileceğini açıklar. Bu doğal olmayan bağlantılar devalüe edilebilir.
199. Makale Dizinlerinden ve Basın Bültenlerinden Bağlantılar: Makale dizinleri ve basın bültenleri, Google’ın artık bu iki bağlantı kurma stratejisini birçok durumda bir “bağlantı şeması” olarak gördüğü noktaya kadar suistimal edilmiştir.
200. Manuel Eylemler: Bunların birkaç türü vardır , ancak çoğu siyah şapka bağlantı oluşturma ile ilgilidir.
201. Bağlantı Satışı: Bağlantı satarken yakalanmak , arama görünürlüğünüze zarar verebilir .
202. Google Sandbox: Ani bir bağlantı akışı alan yeni siteler, bazen arama görünürlüğünü geçici olarak sınırlayan Google Sandbox’a yerleştirilir.
203. Google Dance: Google Dance, sıralamaları geçici olarak değiştirebilir. Bir Google Patentine göre , bu, bir sitenin algoritmayı oynamaya çalışıp çalışmadığını belirlemenin bir yolu olabilir.
204. Reddetme Aracı: Reddetme Aracının kullanılması , negatif SEO kurbanı olan siteler için manuel veya algoritmik bir cezayı kaldırabilir.
205. Yeniden Değerlendirme Talebi : Başarılı bir yeniden değerlendirme talebi bir cezayı kaldırabilir.
206. Geçici Bağlantı Şemaları: Google, spam içerikli bağlantılar oluşturan ve hızla kaldıran kişileri yakaladı. Ayrıca geçici bir bağlantı şeması olarak da bilinir.
Bu tam bir liste.
Özetlemek gerekirse, 2022’deki en önemli Google sıralama faktörleri şunlardır:
Şimdi sizden duymak istiyorum:
Bu listedeki hangi SEO sıralama faktörü sizin için yeniydi?
Ya da belki bir şeyi kaçırdım.
Her iki durumda da, iletişim sayfasından bana bildirin.