Web sitenizin trafiği nereden geliyor?
İnsanları sizi bir Google araması yoluyla bulmalarına güveniyorsanız, arama motoru optimizasyonunun (SEO) öncelik listenizin başında olması gerekir.
Sen mümkün olmayacaktır işiniz için potansiyel müşteriler üretmektir kimse sizi bulabilirseniz.
İnternetteki deneyimlerin% 93’ünün bir arama motoruyla başladığını biliyor muydunuz ?
Birisi arama yaptıktan sonra ne olur?
Google’daki en yüksek sonucun % 33 oranında tıklama şansı vardır .
Bu, sayfada bir numara değilseniz, potansiyel trafiğin üçte birini kaçırdığınız anlamına gelir.
Daha da şaşırtıcı olanı,% 75 kişinin arama sonuçlarının ikinci sayfasında bile tıklamadığıdır.
Nedeni diğer web sitelerinin daha yüksek rütbeli onların SEO geliştirmek için bilinçli bir çaba çünkü Google’da sizi aşıyor.
Neyse ki, başlamak için çok geç değil.
Google aramalarında daha üst sıralarda yer alma şansınızı artırmak için yapabileceğiniz bazı şeyler var.
SEO sıralamanızı iyileştirmenin en iyi 34 yolunu belirledim. İşte buradalar.
Sayfanızın yüklenme süresi birkaç nedenden dolayı önemlidir.
Öncelikle, yükleme hızınız çok yavaşsa, Google bunu tanıyacak ve sıralamanıza zarar verecektir.
Ancak, yavaş web sitesi, web sitesi ziyaretçilerinin sayfalarınızla etkileşim kurma biçimini de etkileyecektir.
Sonuç olarak, bu olumsuz etkileşimler de sıralamanıza zarar verecektir.
Uzun sayfa yükleme süreleri olan web siteleri için vazgeçme oranlarının nasıl arttığına bakın:
Ne kadar yavaş çok yavaş?
Araştırmalar, sayfanın yüklenmesinin 3 saniyeden uzun sürmesi durumunda ziyaretçilerin% 40’ının web sitelerini terk edeceğini gösteriyor.
Daha da şaşırtıcı olan, bu ziyaretçilerin% 80’inin bu web sitesine geri dönmeyeceğidir.
Bu SEO sıralamanız için korkunç çünkü sonuçta sitenize trafiği öldürür.
Ancak kapak tarafında, sayfanız hızlı yükleniyorsa, insanlar geri gelmeye devam edecek.
Google’ın algoritması web sitenizin popülerliğini tanır ve arama sıralamanızı buna göre ayarlar.
Bu, hem sayfa hızınızı hem de sunucu yanıt süresini optimize etmenizi son derece önemlidir .
Web sitenizin hızını test etmek istiyorsanız, ücretsiz olarak Pingdom gibi çevrimiçi hizmetler vardır .
Bu, web sitenizi dünyanın her yerinden farklı konumlardan test etmenize olanak sağlar.
Web sitenizi ne sıklıkla güncellersiniz?
Yaptığınız günden beri ona dokunmadıysanız, muhtemelen şu anda harika bir SEO sıralamanız yoktur.
Web sitenize daha fazla trafik çekmek ve popülaritesini arttırmak için ziyaretçilere geri gelmelerini sağlamak için bir neden vermeniz gerekir.
İçeriğinizin kaliteli, yeni ve alakalı olması gerekiyor.
SEO sıralamanızı etkileyen bir diğer faktör de bekleme süresidir.
Bu, kişilerin web sitenizde ziyaret başına ne kadar zaman harcadıklarıyla ilgilidir.
Sitenizde yeni, heyecan verici veya haber değeri yüksek bilgiler varsa, ziyaretçileri sayfanızda daha uzun süre tutacak ve bekleme sürenizi artıracaktır.
Bilgilendirici içerik sağlayan web siteleri genellikle uzun bekleme sürelerine sahiptir.
İçerik fikirlerinizi , kullandığınız tüm belge uygulamalarında tek bir yerde saklayın.
Burada dikkate alınması gereken başka bir şey var.
Google Chrome , İnternet tarayıcı pazar payının yaklaşık% 45’ini kontrol ederek dünyadaki en popüler tarayıcı olmasını sağlar.
Chrome, 2017’nin en çok indirilen tarayıcısı olduğu için bu sayı artmaya devam edecek :
Kullanıcılar web sitenizi bir Google Chrome tarayıcısından seçtikleri zaman, SEO sıralamanıza yardımcı olabilir.
Yüksek kaliteli ve alakalı içerik, web sitenizin ziyaretçiler tarafından işaretlenmesi olasılığını artıracaktır.
Resimler ve diğer resimler web siteniz için mükemmeldir.
Ancak, bu görüntülerin SEO sıralamanızı iyileştirmesini istiyorsanız, bunların doğru şekilde optimize edildiğinden emin olmanız gerekir.
Dosya formatı ve boyutu gibi faktörlere atıfta bulunuyorum.
Büyük resimler, sayfamın yüklenme süresini yavaşlatabilir, ki dediğim gibi sıralamanızı incitiyor.
Resimlerinizi optimize etmek için yeniden boyutlandırın veya sıkıştırın.
Ayrıca, resimlerinizi, uygun şekilde adlandırarak anahtar kelimelerle gizlice girmek için de kullanabilirsiniz.
Örneğin, tuvalet malzemeleri veya diğer banyo ürünleri satan bir web siteniz olduğunu varsayalım.
Bir görüntüyü “şampuan1” gibi bir şey adlandırmak yerine, “uzun saçlar için en iyi şampuan” olarak adlandırabilirsiniz.
Anahtar kelimeleri, görüntünüzün başlığında ve başlığında veya açıklamasında stratejik olarak kullanabilirsiniz.
Başlıklar, web sitenizdeki kullanıcı deneyimini geliştirmeye yardımcı olan başka bir yoldur.
İçeriği parçalarlar ve okunmasını veya gözden geçirilmesini kolaylaştırırlar.
Ayrıca, başlıklar her şeyin daha çekici görünmesini sağlar, bu her zaman faydalıdır.
Web siteniz yalnızca bir metin duvarıysa, insanları uzun süre harcamaktan vazgeçirir.
Sonuç olarak, SEO sıralamanız zarar görür.
Sitenizi WordPress’te kullanıyorsanız , başlık etiketlerini kolayca değiştirebilirsiniz.
Tüm web sitelerim ve blog gönderilerim için başlık etiketleri kullanıyorum.
Bu aracı kullanmıyorsanız, en kısa zamanda başlamanızı şiddetle tavsiye ederim.
Blog oluşturma, işletmeniz için mükemmeldir.
Aday müşteri yaratma için olağanüstü bir araçtır ve ziyaretçilerinizi web sitenize çekmenize yardımcı olur.
Ancak çoğu insanın anlamadığı şey blog yazmanın SEO sıralamasını da iyileştirmesidir.
İşte nedeni.
Daha önce de bahsettiğim gibi, taze, güncellenmiş ve alakalı içerik üretmek, insanları web sitenize yönlendirebilir ve sayfalarınızda bir süre kalmalarını sağlayabilir.
Bloglar bunu başarmanız için mükemmel bir kanal.
Büyük bir sadık okuyucu grubu oluşturabilirseniz, günlük olarak sitenize çok fazla trafik çekebilirsiniz.
Ayrıca, şu ana kadar bahsettiğim diğer şeyleri, yazılar ve görüntüler ve başlık etiketleri gibi yazılarınıza dahil edebilirsiniz.
Bağlantılar, okunabilirliğin artması ve anahtar kelimeler gibi diğer öğeler de bu gönderilere dahil edilebilir. Yakında onlar hakkında konuşacağım.
Bunların hepsi arama motorunuzun sıralamasını olumlu yönde etkiliyor.
Web sitenizin güvenilirliğini artırmak için yapabileceğiniz bazı şeyler var .
Tabii, iddiada bulunabilirsiniz, ancak onları yedeklerseniz daha iyi görünür.
Veri taleplerinizin tümü güvenilir ve yetkili kaynaklarla bağlantılı olmalıdır.
Bugün şu ana kadar okuduklarınızdan görebileceğiniz gibi, bunu kendim yapıyorum.
Ancak , Twitter’da potansiyel müşteriler oluşturmak hakkında yazdığım bir blog gönderisinden bahsettiğimi gösteren başka bir örnek :
Bütün gerçekler otorite kaynaklarından alıntılar.
Ve bu web sitelerine giden köprüleri kullanmaya başladım.
Sadece otorite sitelerine link vermemeli, aynı zamanda tüm bilgilerin güncel olduğundan emin olmalısınız.
Yukarıdaki örnekte kullandığım grafiğin 2017’den olduğuna dikkat edin.
2009’dan gelen kaynaklara giden bağlantılar alakasızdır ve SEO sıralamanız için etkili olmayacaktır.
Ayrıca dahili bağlantılar eklemelisiniz.
Bu bağlantılar ziyaretçileri web sitenizdeki diğer sayfalara yönlendirecektir.
Bu bölümü bu bölümün ilk cümlesinde kullandım.
Geri dönüp bağlantıyı tıklarsanız, başka bir Hızlı Filiz blog postasına yönlendirileceksiniz.
Web sitenizdeki içerik sadece yazılı kelimeler olmamalıdır.
Daha önce de söylediğim gibi, resimler de harika, ancak SEO sıralamanızı iyileştirmek için ekleyebileceğiniz başka şeyler de var.
Sitenize videolar, slayt gösterileri veya ses gibi diğer multimedya öğelerini eklemeyi düşünün.
Bunların hepsi, kullanıcı deneyimini geliştirmeye yardımcı olabilir.
Niye ya?
Yeni başlayanlar için tüketiciler daha fazla video görmek istiyor:
Bir şeyi izlemek, okumaktan çok daha kolay.
Ancak, web sitenizdeki videolar ve diğer multimedya kaynakları arasında doğrudan bir ilişki vardır ve SEO sıralamasıdır.
Bu özellikler, birisinin web sitenizde geçirdiği süreyi önemli ölçüde artırabilir.
Videolarınızın uzunluğuna bağlı olarak, insanlar birkaç dakika boyunca sayfanızda olabilir.
Bu durumda, arama sıralamanızı kesinlikle artıracaktır.
Web sitenize içerik yazarken izleyicilerinizi aklınızda bulundurun.
İnsanların sitenizi ziyaret etmesini ve orada zaman geçirmesini istiyorsanız, anlayabilecekleri bir şekilde konuşun.
Bir doktor ya da avukat gibi konuşmaya çalışmayın (siz de olsa).
İçeriğiniz, insanların çoğunluğunun anlayabileceği şekilde yazılmalıdır.
İçeriğinizin okunabilir olduğundan emin değil misiniz?
Yardım etmek için çevrimiçi kaynakları kullanabilirsiniz.
Kişisel favorilerimden biri Readable.com .
Bunun gibi araçlar, insanların kavramaları için çok uzun veya zor olabilecek kelimeleri belirlemenize yardımcı olabilir.
Köprüler için otorite web sitelerini kullanıyorsanız, bağlantıların kopması konusunda endişelenmenize gerek yoktur.
Ama yine de olabilir.
Bozuk bağlantılar, SEO sıralamanızı kırabilir.
Ayrıca, ziyaretçilerinize sağladığınız bir bağlantı onları geçersiz bir web sitesine getirdiğinde iyi görünmüyor.
Web sitenizdeki hataları olan bağlantıları aramak için Dead Link Checker gibi araçları kullanabilirsiniz :
Bunu, web sitenizin tamamını veya belirli sayfaları kontrol etmek için kullanabilirsiniz.
Kaydolduysanız, hesabınızı otomatik olarak kontrol edilmek üzere de ayarlayabilirsiniz.
Bir bağlantı kesildiğinde, sizinle hemen bağlantı kurulur, böylece onu değiştirebilirsiniz.
Bu kaynağı, endüstrinizle alakalı diğer web sitelerini izlemek için de kullanabilirsiniz.
Bu SEO’nuza nasıl yardımcı olabilir?
Peki, başka bir web sitesinde bir bağlantı kesilirse, o sayfanın web yöneticisine haber verebilir ve bunun yerine ölü bağlantıyı web sitenize verilen bir bağlantıyla değiştirmelerini isteyebilirsiniz.
Sitelerinde bir sorun olduğunu bildirerek onlara bir iyilik yapıyorsunuz, bu yüzden karşılığında bir iyilik yapma konusunda istekli olabilirler.
Bu web sitenize daha fazla trafik çekecek. Diğer web sitelerinden sayfanıza giden bağlantılar, SEO sıralamanızı da geliştirmenize yardımcı olacaktır.
Bildiğiniz gibi, mobil kullanım artıyor.
O kadar hızlı bir şekilde yükseliyor ki, bilgisayarları ve dizüstü bilgisayarları aşıyor.
Aslında, Google’ın aramalarının% 60’ı mobil cihazlardan geliyor.
Açıkçası, Google bunu tanır ve siteleri buna göre sıralar.
Web sitenizin mobil kullanıcılar için optimize edilmesi gerekiyor.
Bunun hiçbir yolu yok.
Siteniz optimize edilmezse, kullanıcı deneyimini engeller ve sıralamanızı olumsuz yönde etkiler.
Web siteniz için bir düzen hazırlarken zaman ayırın.
Düzgün, temiz, düzenli ve düzenli olması gerekir.
Yazı tipi boyutu ve tipografi gibi şeyleri düşünün.
Renkli metin, kalın yazı tipi ve italik gibi nesneleri kullanın .
Madde işaretleri ve kontrol listeleri gibi şeyler, ziyaretçilerin içeriğinizi taramasını kolaylaştırır.
Bu örneğe Square’den bir göz atın :
Süper temiz.
Basit bir resmi ve makul miktarda metni var.
Metnin biçimlendirilme şekli, özellikle kurşun noktalarıyla insanların okumasını kolaylaştırır.
Gördüğünüz gibi, Square sayfalarına farklı başlık etiketleri ve alt başlıklar da dahil etti.
Web siteniz çok fazla resim, reklam, renk ve metin bloğu ile karışıksa, güvenilmez görünebilir.
Site mimariniz ve navigasyonunuz da bu kategoriye girer.
Temiz bir format ve tasarım SEO sıralamanızı geliştirir.
Güvenilmez görünmekten bahsetmişken, bir şirketin iletişim bilgilerini bir web sitesinde bulmak için hiç mücadele ettiniz mi?
Biliyorum bende.
Bu asla olmamalı.
Tüm iletişim bilgileriniz insanların bulması için açık ve net olmalıdır.
Olabilecek en kötü şey, insanların telefon numaranızı, e-posta adresinizi ve konumunuzu eklemeyi unuttuğunuz için web sitenizi rapor etmeye başlamasıdır.
Bu SEO’nuzu ezecektir.
Her işletme ve web sitesinin sosyal medyada aktif olması gerekir.
Bu hemen hemen yaygın bir bilgidir.
Ancak, herkesin web sitenize linklerini sosyal medyada paylaşması durumunda, iyi bilinen bir şey olmadığı için SEO sıralamanızı iyileştirebilirsiniz.
İşte, sosyal paylaşımın artırılması için özel olarak tasarlanmış bir kampanya yürüttükleri bir haşere kontrol web sitesi vaka çalışmasından bir örnek :
Infographic sadece iki haftada 1117 kez paylaşıldı.
Aynı iki hafta boyunca, web sitesinin organik arama trafiği% 15 arttı.
Sonuç olarak, SEO sıralaması da gelişti.
Ve bu sadece birkaç hafta oldu.
Sosyal paylaşım paylaşımını SEO kampanyalarınızın düzenli bir parçası olarak teşvik ediyorsanız, göreceğiniz sonuçları hayal edin.
Bunu yapmanın en iyi yollarından biri, tüm içeriğinize sosyal paylaşım simgeleri eklemektir.
Sosyal medya sayfalarınızdaki bağlantıları da paylaşmalısınız.
Bu bilgiler insanların zaman çizelgelerinde göründüğünde, tek yapması gereken paylaşmanın tek tıklaması.
Google sıralama algoritmasının bileşenlerine bir göz atın :
Anahtar kelimeler bu formülde önemli bir rol oynamaktadır.
İçeriğiniz boyunca kişilerin arayacağı kelimeleri eklemek istiyorsunuz.
Ama bunu dikkatlice yapın.
Web sitenizi anahtar kelimelerle doyurmaya düşerseniz, Google bunu algılar ve sıralamanızı olumsuz etkiler.
Anahtar kelimeler doğal olarak cümlelere sığmalıdır.
Bunları başlık etiketlerinize ve hatta resim başlıklarına ekleyin.
Ayrıca, bir aramada bulunabilecek üç veya dört kelimeden oluşan uzun kuyruklu anahtar kelimeler de kullanmalısınız.
Örneğin, birisi muhtemelen bir şey ararken “telefon” kelimesini aramayacaktır.
Ancak alternatif olarak “mesajlaşmanın en iyi telefonu” ifadesini yazabilirler.
Anahtar kelimeleriniz aramalarıyla eşleşirse, web siteniz daha üst sıralarda yer almakta daha fazla şansa sahip olacaktır.
Arama motorları için başlık yazmaya gelince, bilmeniz gereken ilk şey şudur : başlığınızı yazmak için sadece 65 karakteriniz var .
En büyük başlığı yazabilirsin, ancak 65 karakterden fazlaysa kesilecektir. Göreceğiniz şey bu:
Neyse ki, manşetin en önemli kısmı kurtarıldı, ancak geri kalan kısmı kesildi. O yüzden kısa tut .
Tıklamaya değer başlıklar oluştururken aklınızda bulundurmanız gereken diğer ipuçları:
Başlık etiketinizin duygusal olması gerekirken, URL’niz de gerekmez. Sana ne demek istediğimi göstereyim.
İşte Dan Shure’un kullandığı bir örnek:
Avinash’ın başlık etiketi SEO ve tıklama oranları için optimize edildi. Bu “dijital pazarlama” çünkü anahtar kelimelerin SEO için optimize edilmiş ve çok duygusal olan “değişim ya da yok ol” çünkü kelimeler tıklama oranları için optimize edilmiştir sizce de öyle değil mi?
Bununla birlikte, URL’si “değiştir veya yok ol” ifadesini içermez.
Buna gerek yok çünkü sadece “dijital pazarlama” için bir sıralama yapıyor.
Daha fazla optimize etmek için bu başlık etiketini nasıl değiştirirsiniz? Bunu şöyle yeniden yazardım: “Dijital Pazarlama: 2015 Kural Kitabı. Değiştir ya da yok ol. ”
Bu şekilde iki anahtar kelimeyi öne çıkarırsınız .
Meta açıklama, optimize etmeniz gereken bir sonraki unsurdur.
Kaynak kodunu görüntülerseniz, etiket şöyle görünür:
<META NAME = “Açıklama” İÇERİK = “burada bilgilendirici açıklama”>
All-in-One SEO Pack gibi bir WordPress eklentisi kullanıyorsanız , bu formu blog editörünüzün en altında bulabilirsiniz:
Google, nasıl iyi açıklamalar oluşturulacağı konusunda ipuçları vererek bu işi kolaylaştırmıştır . İşte en önemlileri:
Meta açıklama o kadar önemli olmasa da, başlığınız tıklama almaya gelince, insanlar açıklamaya neredeyse hiç dikkat etmiyor gibi gözükse de, SEO sıralaması açısından yine de önemlidir. Bu yüzden görmezden gelme!
Muhtemelen deli olduğumu düşünüyorsun, ama beni dinle: bir mobil uygulama oluşturmak SEO’nu desteklemenize yardımcı olabilir.
Verilen, bu oldukça pahalı bir seçenek, ama aynı zamanda bir yatırım .
Bir uygulama SEO’nuzu tam olarak nasıl artırabilir? Google şimdi Firebase App Indexing ile Google aramadaki uygulamaları endeksliyor .
İnsanlar nişinizdeki anahtar kelimeleri ararken, uygulamanızı bulabilir ve bu biraz sulu SEO oluşturur.
Örneğin, Google’da “restoran ayırtın” kelimesini ararken, bir sayfada bir uygulama bulacaksınız:
Uygulamanız bir Google aramasında belirdiğinde, otomatik olarak değerli bir kaynak haline gelir.
Ancak ana noktaya dönersek, Google’da yüksek rütbeli bir uygulamaya sahip olmanın faydalarını görebilirsiniz. Evet, pahalı, ama buna değer.
Gizli anlamsal indeksleme (LSI) çok güçlü olmasına rağmen, pek fazla site kullanmıyor. Ve bu utanç verici çünkü LSI sitenize ciddi bir SEO artışı sağlayabilir .
LSI, ana arama anahtar kelimelerinize ek olarak alakalı anahtar kelimeleri bulmak için kullanılan işlem arama motorlarıdır. Başka bir deyişle, LSI, anahtar kelimelerle eş anlamlılar bulur.
Örneğin, Facebook hakkında bir makale yazıyorsanız, LSI anahtar kelimesi olarak “sosyal medya ağı” eklersiniz.
LSI’yı çalışırken inceleyelim. Google’ı “yeni dizüstü bilgisayar satın aldığınızda”, açılan ilk sayfalardan biri bu TechRadar yayınıdır :
Hemen “en iyi dizüstü bilgisayarların” yazının anahtar kelimelerinden biri olduğunu görebilirsiniz.
“Bütçe” ve “uygun fiyatlı” gibi diğer anahtar kelimeleri ve cümleleri görebilirsiniz. Google’ın “bütçe dizüstü bilgisayarı” ve “uygun fiyatlı dizüstü bilgisayar” demeniz yeterli.
Bu makale, LSI’nin SEO’nuzu nasıl geliştirebileceğinin harika bir örneğidir. Bir tur attırın, ne kadar etkili olabileceğini göreceksiniz.
Kod iyidir, ama çok fazla iyi bir şeye sahip olmakla ilgili ne söylediklerini biliyorsunuz.
Bu durumda, sitenizde fazla kod varsa, arama motorlarının sitenizi taraması daha uzun sürer, bu da kötüdür. Sayfa içi JavaScript ve CSS buradaki ana suçlular arasındadır .
Kodunuz mümkün olduğu kadar hafif olmalıdır. Bu, sayfanızın yüklenme süresine de yardımcı olur ve daha hızlı bir yükleme süresi daha iyi SEO anlamına gelir.
İnsanlar bilgi için açlar. Bu yüzden birçok insan Yahoo! Cevaplar ve Quora.
Fakat çok fazla cevap yok. Girdiğin yer orası.
İşin püf noktası, birinin sorusuna, tercihen çok fazla cevabı olmayan bir soruya eksiksiz ve iyi yazılmış bir cevap oluşturmaktır. Mümkün olan en iyi cevabı yazmanız ve uygun olduğunda sitenize bağlantılar eklemeniz gerekir. (Burada spam yapmayın!)
Bunu yaparak, aynı anda iki şeyi başarıyorsunuz. İlk önce, sorduğu kişiye yardım ediyorsun. İkincisi, sayısız okurlara maruz bırakarak bağlantılarınıza dikkat edersiniz. Topluluk tarafından değerli bir kaynak olarak görüleceksiniz ve insanların bağlantılarınızı tıklamaları daha olasıdır.
Infographics büyük bir SEO yumruk paketi. Kissmetrics’de 2 milyondan fazla ziyaretçi ve 41.142 geri bağlantı oluşturmak için Infographics’i kullandık . Ve Infographic stratejimiz hala gelişiyor:
İnfografiklerinizin süper güçlü olması için iki şeye ihtiyacınız vardır: mükemmel tasarım ve mükemmel içerik. İnfographics oluştururken içeriği gözden kaçırmayın . Birçok insan ne yapar ve ne oldu? İnfografikleri iyi performans göstermiyor.
Ayrıca, infografiklerinizi en az 2.000 kelime yüksek kaliteli içerikle birleştirmenizi tavsiye ederim. Bunun nedeni, Google’ın metni Infographic üzerinde dizine eklemeyeceği için uzun biçimli içerik yazmak size ekstra sıralama gücü verecektir.
Infographics üzerinde son bir numara. Onları hareket ettirin!
Gördüğüm en havalı Infographicslerden biri de çitalardaki. Bu konuda harika olan veri değil. Veriler ve görselleştirmeler grafik içerisinde nasıl hareket eder.
Peki bu kavram ne kadar başarılı oldu? Diyelim ki 1.170 web sitesi buna bağlantı veriyor. Bir Infographic için çok kötü değil.
SEO dünyasında başladığımda, elle bağlantılar kurardım ve sıralamalarımda iyi artışlar görmem aylar alırdı, çünkü sitelerim otorite sitelerden bağlantılara sahip değildi.
Ancak bir gün podcast alanında bir site başlattım ve TechCrunch gibi siteler tarafından ele geçirildi . Kapsam dahilinde, site podcast alanındaki rekabetçi terimler için 1. sayfada sıralamaya başladı.
O zaman basının gücünü anladım. O andan itibaren, her şirketim için sürekli baskı yaptım, bu da daha üst sıralarda yer almalarına yardımcı oldu.
Peki nasıl baskı yapıyorsun? Basit bir yol, performansa dayalı bir ödeme modeline sahip olan PR Serve gibi bir PR ajansına ödeme yapmaktır , ancak bunu yalnızca size tıkladığında ödemenize izin verir.
Basın almanın daha ucuz bir yolu da gazetecilerle ilişkiler kurmak. Onlara sürekli hikayeleriyle yardım ederek ve onlara geri bildirim vererek, sonuçta şirketinizi korumakla ilgilenme şansınızı artıracaksınız.
Veya, daha zor fakat hala işe yarayan soğuk yaklaşıma gitmek istiyorsanız, her zaman bu PR e-posta adım şablonunu takip edebilirsiniz .
Bağlantı oluşturmanın en kolay yolunun mülakatlar olduğunu buldum. Birisi sizinle her röportaj yapsa, olasılıkla web sitenize link vereceklerdir. Bağlantılar, bağlantı web sayfası genel olarak hikayeniz hakkında veya şirketinizin yaptıkları hakkında konuşacağından, oldukça ilgili olacaktır.
Ne düşündüğünü biliyorum ama… röportaj yapmak benim için kolay çünkü köklü bir markam var . Haklı olsan da, ilk başladığımda kolay olmadı.
Girişimcilik kariyerimin ilk günlerinde, sürekli olarak benimle röportaj yapmak isteyip istemediklerini sormaları için alanımdaki diğer insanlarla röportaj yapan günde iki ila dört blogcuya e-posta gönderecektim.
Birçoğu e-postamı görmezden geldi ya da hayır dedi, ancak daha sonra hızlı bir şekilde, diğer görüşmelerle ilgili geri bildirimlerle e-posta gönderdiğimde, benimle görüşmeyi kabul etmenin daha muhtemel olduğunu öğrendim.
Örneğin, Mixergy rakibinizle röportaj yaptıysa, röportaj hakkındaki geri bildirimlerinizi onlara e-posta ile gönderebilirsiniz . Onlara röportajın harika olduğunu söyleyebilir, ancak aynı zamanda hemfikir olmadığınız noktaları da vurgulayabilirsiniz. Daha sonra bir röportaj için gösteriye gelmenizi isteyip istemediklerini sorarak e-postayı sonlandırırsınız.
Bu taktiği kullanarak, haftada bir veya iki röportaj yapabilmelisiniz.
Bazı nişlerde (örneğin pazarlama, yemek tarifleri ve eğlence nişleri gibi) bağlantılar edinmek çok kolaydır.
İyi bir dava açarsanız, sizinle bağlantıya geçmek isteyen yüz binlerce blog var.
Ancak bazı nişlerde, bu bloglar henüz mevcut değildir.
O zaman yaratıcı olmanız gerekiyor.
Çok etkili bir strateji, ilgili nişlerden bağlantılar almaktır.
Örneğin, bir tesisatçıysanız, ilgili nişler:
Temel olarak, uzmanlığınızı ekleyebileceğiniz başka bir yer düşünün.
Ardından, tüm tipik SEO taktikleri tekrar devreye girer: misafir ilanı, forum ilanı vb.
Bir örnek üzerinden gidelim.
Diyelim ki bir ev dekoratörü.
İlgili bir niş, tipik ev dekoru meraklılarınızdan farklı bir izleyici kitlesine sahip olan ev alım satımıdır.
Ev dekorunun evinize nasıl değer katabileceği hakkında yazabilirsiniz. Aslında, bu iyi bir uzun kuyruklu ifade olarak ortaya çıkıyor:
Bununla ne yapabilirsin?
Kendi siteniz için içerik oluşturabilir ve daha sonra bağlantı isteyen ev sahibi / sahibi bloglarına erişebilirsiniz. Bu standart bir SEO taktiği.
Alternatif olarak, popüler bir sitedeki konuk yayını için fikri kullanabilirsiniz.
Yalnızca, hedeflediğiniz uzun kuyruk anahtar kelime için değil (size sürekli trafik gönderir) değil, aynı zamanda size gönderdiğiniz siteden çok sayıda doğrudan yönlendirme trafiği de gönderir.
Mümkün olduğu kadar çok sayıda ilgili niş düşünerek başlayın, sonra bu nişlere değer katmanın mümkün olduğu kadar çok yolunu oluşturun.
Sıkıcı bir alanda ne yapabilirsin?
Resim evlerini gerçekten eğlenceli yapabilir misin?
Konuya gerçekte sıkıcı olduğu düşüncesiyle yaklaşırsanız, muhtemelen yapamazsınız.
Ancak, genellikle, içeriği en az eğlenceli hale getirmek için yollar vardır .
Brian Dean , bu kesin fikir hakkında harika bir örnek çalışma yaptı. NYC merkezli bir SEO ajansı işleten Mike Bonadio’nun böcek kontrolünde çalışan sıkıcı bir müşterisi vardı.
Ancak, ilginç bir konuda yüksek kaliteli bir infografik yarattı: böceklerin bahçe zararlılarını yenmenize nasıl yardımcı olabilir. Bu Infographic birkaç tanınmış blog tarafından yakalandı:
Bahçecilik, haşere kontrolü için ilgili bir alandır (önceki bölümde tartıştığımız gibi).
Ancak Mike, “eğlenceli” içerik oluşturarak bir adım daha ileri götürdü.
Böceklerin eğlenceli olmaması gerekiyordu, ancak böceklerin sağlayabileceği faydalara odaklanarak eğlenceli hale geldi .
Bunu sıkıcı parçaların yerine heyecan verici faydalara ve sürprizlere odaklanarak her alanda yapabilirsiniz.
Mesela, araba yollarını kapatıyor musunuz?
İlk başta sıkıcı görünüyor, ama peki ya şöyle bir içerik oluşturduysanız:
Bunların hepsinin gerçek şeyler olduğundan emin değilim, ama mesele devam ediyor. Sıkıcı kısımları bir hikayenin önemli bir unsuruna dönüştürün, ancak ana odak noktası değil.
Örnek olay incelemesine geri dönelim – nasıl geçti?
Son derece iyi diyebilirim. Mike bu ilgili alandaki sitelere ulaştığında, 60’tan fazla havale alanını ve yüzlerce bağlantıyı elde etti:
Bunun üzerine kısa vadede sevk trafiğinden 2.100’ün üzerinde görüş aldı. Müvekkilinin sitesi hala “imha edici NYC” terimi için 4. sırada.
Nişinizi müşterileriniz için ilginç kılabilir misiniz? Bunun zor olduğunu ve biraz düşünmeyi gerektirdiğini biliyorum, bu yüzden size başka bir örnek vereyim: Blendtec.
Blendtec … satan bir şirkettir blender .
Tam olarak seksi bir ürün değil.
Ancak, “Karışacak mı?” Adlı video dizisini duymuş olabilirsiniz.
Bu videolarda, iPhone, süper yapıştırıcı ve hatta iskelet gibi her türlü çılgın nesneyi, “Karışacak mı?” Sorusunu yanıtlamak için harmanlıyorlar.
Artık ürettikleri her video için milyonlarca görüntü elde ediyorlar.
Daha da önemlisi, bu videolar çok fazla bağlantı kuruyor ve bu videolar Blendtec’in web sitesine geri dönüyor ve bu da onları blender’la ilgili her türlü terim için üst sıralarda konumlandırıyor.
Blog roll linkleri, anasayfa linkleri, blog linklerinden linkler, rehber linkleri, eğitim linkleri, altbilgi linkleri, vb. Gibi alabileceğiniz pek çok farklı link tipi var. SEO’ların her biri yerine sadece bir tane oluşturma eğiliminde olanları, bu tür bağlantıların.
Yüksek rütbeli olmak istiyorsanız, dizin bağlantıları gibi yalnızca bir tür bağlantı kurma yöntemine odaklanamazsınız. Bunun yerine, sitenize bloglardan, dizinlerden ve bazen diğer sitelerin ana sayfalarından bağlantılar almanız gerekir. Yaptığınız bağlantıların, bu bağlantıların en büyük etkiye sahip olma eğiliminde olduğundan, ilgili olduklarından emin olun.
Örneğin, Quick Sprout ile, bana bağlanan çeşitli siteler var. İşte bir haber sitesi bağlantısı , popüler bir blogun kenar çubuğu bağlantısı, blog yazısı içindeki bir bağlantı ve tümü siteme bağlanan bir eğitim sitesindeki bağlantı. Siteye gelen bağlantıların çeşitlendirilmesi, kısmen Google’dan gelen aylık trafiğimin% 50’sinden sorumludur.
Yerel SEO, özellikle bir tuğla ve harç işi iseniz önemlidir.
SEO’nun bu yönünü gözden geçiriyorsanız, Google İşletme’de bir hesap oluşturmak için birkaç dakika harcamak istersiniz .
Bu, işletmenizle ilgili bilgileri düzenlemenizi, iletişim bilgilerini doğrulamanızı, resim eklemenizi, incelemeleri izlemenizi ve daha fazlasını sağlar.
Bu, size bu güçlü kaynağından faydalanamayan rakiplere karşı büyük bir avantaj sağlayabilir.
BuzzSumo ile aynı işlemi kullanabilirsiniz.
Sadece arama kelime öbeğinizi girin ve bir sonuç listesi alacaksınız.
İşte “içerik pazarlaması” ile aldığım şey:
Buradan, ilginizi çeken herhangi bir makalede “Görüntüleyenleri Görüntüle” yi tıklayın.
Daha sonra bu makaleyi paylaşan kişilerin bir listesini göreceksiniz.
Bunların hepsi ilişki kurmak isteyebileceğiniz, sonunda bağlantı kurma / konuk bloglama fırsatlarına dönüşebilecek potansiyel insanlar olabilir.
Uzun biçimli içeriğin 500 kelimelik tipik bir yazıdan daha iyi olduğu açık gerçeğini belirterek zekanıza hakaret etmeyeceğim.
Sen bunu zaten biliyorsun.
Ama işte ince içerikle yapabileceğiniz güzel bir numara.
1000 kelimenin altında daha kısa bir yazı arayın, bu oldukça iyi ancak hiç bir zaman tam potansiyeline ulaşamadı.
Daha sonra, uzun biçimli bir içeriğe uymayacak şekilde daha fazla içerik, çizelge, grafik, görsel vb. Ekleyerek 30 dakika boyunca “onu hazırlayın”.
Haber makaleleri Google tarafından iki SERP’de (alıştığınız geleneksel SERP ve Haberler) çekilir .
Google Haberler’i bir trafik kaynağı olarak düşünmemiş olabilirsiniz, ancak benim açımdan düşünün. Bu bir trafik kaynağıdır!
Bu ekran görüntüsüne göz atın:
Google haberlerine girebilmek için sebat, dürüst raporlama, en yeni makaleler ve düzenli güncellemeler gerekir.
Eğer buna hazırsanız ve web sitenizin Google Haberler SERP’de görünmesini istiyorsanız, yapmanız gerekenler:
Evet, yavaş bir süreç gibi okuyor, ancak milyonlara değer!
Uzun bir sipariş gibi geliyor değil mi?
Ama düşündüğün kadar zor değil.
Kişisel markanızı büyüterek web sitenizin trafiğini artırabilirsiniz . Kişisel markamı geliştirmek için on yıl harcadım. Daha sonra bu kişisel markayı, trafiği arttırmak ve yüksek dönüşüm sağlayan potansiyel satışlar oluşturmak için kullandım ve birkaç milyon dolarlık işletme yarattım.
Aynısını yapabilirsin. İşte nasıl.
Bilginizi titizlikle paylaşmaya ve iş sırlarınızı vermeden başkalarına yardım etmeye başlayın.
İlk olarak, örneğin Q & A siteleri kayıt Quora’daki , Yahoo Answers ve wikiHow’da . LinkedIn gruplarına katılın ve nişinizdeki misafir sitenizden veya girişinizden faydalanabilecek diğer sitelere ulaşın.
Soruları cevaplamaya ve kullanıcılara yardım etmeye başlayın. İşletmenizi tanıtmayın veya web sitenize link vermeyin.
Cevaplarınız yardımcı olursa, kullanıcılar yardımınızı istemeye başlayacaktır. Yardım taleplerinin geldiğini görünce, grev zamanı (elbette iyi bir şekilde).
Bu noktadan sonra, insanlara yardım edin, ancak bunu yaptığınızda makalenize veya sitenize geri dönün.
Takipçiler ve tarayıcılar bağlantınızı takip edecek ve site trafiğiniz deli gibi çarpacaktır.
Yahoo Cevaplar, LinkedIn ve Quora bağlantılar konusunda liberal, ancak WikiHow’un zorlu bir geri bağlantı politikası var, bu yüzden dikkatli olun. Ne yaparsanız yapın, kibar olun ve gerçeklere yardımcı bilgiler yazın.
Etkileyici pazarlamanın öldüğünü duymuş olabilirsiniz, ancak yayınınıza herhangi bir etkileyici bağ olursa, bir trafik süresinin izleyeceğini garanti edebilirim.
Şimdi, açıkça bir etkileyiciye yaklaşamaz ve bu kişiden içeriğinizi tanıtmasını talep edemezsiniz. Niye ya? Etkileyicinin ilk satırınızı okuduğu an, ne istediğinizi anlayacaklar. Açıkçası, bu bir kesinti.
Etkileyenler her ay yüzlerce içerik geliştirme isteği alır. Bir mesafeden bir tane bulabilirler.
İşte bunun yerine yapabilecekleriniz. İçeriğinizi paylaşmak için etkileyiciyi etkileyin ve motive edin.
Size bunu bir örnekle nasıl deneyebileceğinizi göstereceğim.
Diyelim ki “erkek modasını” anahtar kelime öbek olarak hedeflediğimi. Googled “Erkek modasında en iyi bloglar.” Çok fazla etken sonuç var:
Bir üst blogu olan Off The Cuff’ı ziyaret ettim ve Christopher Hogan tarafından kurulduğunu ve sahiplenildiğini gördüm .
Daha sonra Christopher Hogan’ın Twitter sayfasını ziyaret ettim. Sık sık tweet atıyor gibi görünüyor ve tweet’lerinden bazıları farklı mevsimlerde resmi bir moda ile ilgili (3.300 takipçisi var. Biraz düşük ama hikayede bir bükülme var).
Bu bana bir fikir verdi – birçok etkileyici tarafından (bir gazillion takipçisi ile) onaylanabilecek bir içerik stratejisi.
İşte bundan sonra ne yaparım:
Sana verdiklerim sadece bir örnek. Ve bu tekniğin potansiyeli söz konusu olduğunda sadece buzdağının görünen kısmı.
Nişinizde daha gelişmiş ve bilgilendirici içerikler geliştirmek için yaratıcılığınızı kullanın.
Etkileyicileri bulmak ve aynı tekniği uygulamak için Followerwonk veya Buzzsumo gibi diğer araçları kullanabilirsiniz .
Bugünlerde web sitelerinin bağlantı almasının bir numaralı yolu nedir? İçerik pazarlaması değil mi? Ve bu doğru olmasına rağmen, bağlantı kurma en iyi şekli olduğu anlamına gelmez.
Piyasada ücretsiz araçlar piyasaya sürmenin, daha fazla geri bağlantı ve fazla mesai sağladığını gördüm. Başka bir deyişle, içerik pazarlamasından daha iyi bir yatırımdır .
Quick Sprout’ta ücretsiz bir araç yayımlayarak şunları yapabildim:
Binlerce ziyaretçi ve bağlantı üreten ücretsiz araçlar yayınlamanın anahtarı, kullanımı kolay ve talep edilmesi yüksek bir şey yaratmanızdır. Ne bırakacağını bulmanın en iyi yolu, hangi şirketlerin sizin alanınızda son derece iyi olduklarını görmektir.
Arama motoru optimizasyonu sadece yakında sona erecek bir soluk değildir.
Web sitenizin şu anda ve gelecekte de odaklanması gereken bir şey.
SEO’ya odaklanmaya yeni başlıyorsanız, biraz geride kalıyorsunuz, ancak hakkında konuştuğum stratejileri uygulamak için kesinlikle çok geç değil.
Boğulmuş etmeyin.
Birkaç kişiyle başlayın ve diğerlerine geçin.
Sonuçlarını takip et.
Trafiğinizi ve arama sıralamanızı kontrol etmek SEO stratejinizi doğrulamanıza yardımcı olacaktır.
Çok yakında, Google’da en iyi arama sonuçlarına doğru yol alacaksınız.
Kim bilir, bu bir numaralı noktayı bile iddia edebilirsiniz.