Linkler, arama motorları tarafından kullanılan ilk büyük “Sayfa dışı” sıralama faktörü idi. Google, bağlantıları “oy” olarak sayan ilk arama motoru değildi, ancak alaka düzeyini arttırmanın bir yolu olarak bağlantı çözümlemesine en çok dayanan ilk arama motoruydu.
Diğer sinyallerin etrafındaki konuşmaya rağmen, bağlantılar, içerikle birlikte Google’ın arama sıralaması için en önemli dış sinyal olmaya devam ediyor . Ancak göreceğiniz üzere, bazı bağlantılar diğerlerinden daha değerli.
Hasta olsaydınız hangisine daha çok güvenirdiniz, beş doktordan mı yoksa sokakta yürürken tavsiyelerini sunan 50 rastgele insandan mı?
Doktorlarla gerçekten kötü bir deneyiminiz olmadığı sürece, muhtemelen doktorların tavsiyelerine güvenirsiniz. Daha az görüş almanıza rağmen, bu görüşlerini uzmanlardan alıyorsunuz. Görüşlerinin kalitesi daha iyidir, bu yüzden daha fazla ağırlık taşırlar.
Arama motorları ile aynı şekilde çalışır. Web sitelerine işaret eden tüm bağlantıları sayarlar ( nofollow veya başka yöntemler kullanılarak engellenenler hariç ), ancak hepsini eşit olarak saymazlar. Daha iyi kalitede olduğu düşünülen bağlantılara daha fazla ağırlık verirler.
Kalite bağlantısı nedir? Bu, çoğu durumda “onu gördüğünüzde anlayacaksınız” türlerinden biridir. Ancak, büyük ve saygın bir siteden gelen bir bağlantı, kalite ölçeğinde bir blogda yorum yazabileceğiniz bağlantıdan daha yüksek olacaktır. Ek olarak, “mahallenizdeki” sitelerden, sitenizle topikal olarak alakalı olanların bağlantıları da daha fazla olabilir.
Amazon’da işaret eden milyonlarca bağlantı var. Yine de, “tekneler” için sıralanmıyor. “Kitaplar” için sıralanıyor. Neden? Amazon’a işaret eden bu bağlantıların birçoğu, bağlantılar içinde “kitaplar” derken, Amazonlar tekne satmadığından bu yana nispeten az kişi “bot” diyor.
Bir link içindeki kelimeler – link metni veya “çapa metni” – arama motorları tarafından bir web sitesinin diğerini tarif ettiği şekilde görülür. Sanki biri size gerçek hayatta işaret ediyor ve “kitaplar” diyor ve sizi bu konuda uzman ilan ediyormuş gibi.
Çoğu zaman insanların sizinle bağlantı kurmak için kullandıkları kelimeleri kontrol edemezsiniz, bu nedenle neden metninde metinleri etkileme fırsatlarından yararlanın.
Birçok site, birçok bağlantı almanın SEO başarısını artırabileceğini buldu. Daha da ötesi, birçok farklı siteden çok sayıda bağlantı alıyorsanız. Her şey eşit, bir siteden 1.000 bağlantı, 1000 siteden 1000 bağlantıdan çok daha az anlamına gelir.
Uzun zaman önce, eskiden çok sayıda bağlantı çok daha önemliydi, ancak arama motorları bağlantıların kalitesini nasıl daha iyi değerlendirebileceklerini öğrendiklerinden bu sayı önemini giderek azaltıyordu.
Viral link oluşturma kampanyaları, rozetler ve widget’lar gibi taktiklerin hepsi çok sayıda bağlantının korunmasında etkili olabilir ve hatta arama motoru temsilcileri bile bu yöntemleri önermişlerdir.
Ancak, bağlantılar için arayışınızda, otomatik yazılımları ateşlemeyin ve blogları spam göndermeye başlayın. Bu, daha sonra bu rehberde inceleyeceğimiz gibi, kötü bir şey.
Bağlantılar ve bağlantı kurma hakkında daha fazla bilgi için, lütfen aşağıdaki kategorilere bakın: