Arama motoru, İnternet kullanıcılarının World Wide Web (WWW) aracılığıyla içerik aramasını sağlayan bir hizmettir. Bir kullanıcı bir anahtar kelime veya anahtar kelime öbeği bir arama motoruna girer ve web içeriği, resimler, videolar veya diğer çevrimiçi veriler şeklinde Web içeriği sonuçlarının bir listesini alır.
Bir arama motoru aracılığıyla bir kullanıcıya döndürülen içerik listesi, bir arama motoru sonuç sayfası (SERP) olarak bilinir.
Basitleştirmek için, bir arama motorunu iki bileşen olarak düşünün. İlk önce bir örümcek / web tarayıcısı, arama motorunun dizinine eklenen içerik için web’de gezinir. Ardından, kullanıcı bir arama motorunu sorguladığında, arama motorunun algoritmasına bağlı olarak alakalı sonuçlar döndürülür.
Erken arama motorları büyük ölçüde sayfa içeriğine dayanıyordu, ancak web sitelerinin sistemi oynamayı öğrendiği için algoritmalar çok daha karmaşık hale geldi ve geri dönen arama sonuçları kelimenin tam anlamıyla yüzlerce değişkeni temel alabilir.
Önemli pazar payına sahip çok sayıda arama motoru vardı. Şu anda, Google ve Microsoft Bing şirketi pazarın büyük çoğunluğunu kontrol ediyor. (Yahoo birçok sorgu oluştursa da, arka uç arama teknolojisi Microsoft’tan dış kaynaklardan sağlanmıştır.)