Arama motoru optimizasyonu (SEO), bir web sitesine trafiğini artırmak için kullanılan arama motoru sayfa sıralamasını artırarak kullanılan yöntemleri ifade eder.
SEO genellikle içeriğin kalitesini iyileştirmeyi, alakalı anahtar kelimeler açısından zengin olmasını sağlamayı ve alt başlıklar, madde işaretleri noktaları ve koyu ve italik karakterler kullanarak düzenlemeyi içerir. SEO ayrıca, sitenin HTML’sinin, bir arama motorunun sayfada ne olduğunu belirleyebileceği ve ilgili aramalarda bir arama sonucu olarak gösterebileceği şekilde optimize edilmesini sağlar. Bu standartlar, başlık etiketi ve meta açıklama dahil, meta verilerin kullanımını içerir. Web sitesi içerisindeki çapraz bağlantı da önemlidir.
Arama motorları, belirli bir arama için konuyla olan ilgilerine ve bir sitenin sahip olduğu düşünülen kalite ve güvenilirliğe dayalı olarak sonuçları sıralamaya çalışır. Dünyanın en popüler arama motoru olan Google, siteleri bir insan okuyucunun yaptığı gibi değerlendirmeyi amaçlayan sürekli gelişen bir algoritma kullanır. Bu, SEO’nun önemli bir bölümünün, web sitesinin okuyucular için benzersiz ve alakalı bir kaynak olmasını sağladığı anlamına gelir.
Aşağıdaki yöntemler, bir web sitesinin SEO’sunu geliştirmek için yaygın yollardır. Bu yöntemlere beyaz şapka SEO denir, çünkü kullanıcının web sitesindeki deneyimini geliştirerek arama sıralamasını iyileştirmeyi amaçlar.
Black hat SEO, link çiftliklerindeki bir web sitesine link gönderme, ödeme yapmayan anahtar kelimelerle meta veri doldurma ve arama motorlarını çekmek için okuyucuların göremediği bir metni kullanma gibi teknikleri içerir. Bunlar ve diğer birçok siyah şapka SEO taktikleri trafiği artırabilir, ancak arama motorları bu tür önlemlerin kullanılması konusunda kaşlarını çattı. Arama motorları, bu yöntemleri kullanan siteleri sayfa sıralamasını düşürerek veya arama sonuçlarından çıkararak cezalandırabilir.