Arama motoru trafiği, belirli bir web sitesine yönlendiren arama sonuçlarını tıklatarak bir web sitesine gelen ziyaretçiler anlamına gelir. Bir Web analizi programı kullanılarak, bir web sitesinin genel arama motoru trafiği, ayrı ayrı Web sayfaları veya site bölümleri için arama motoru trafiği yüzdesini göstermek üzere bölümlere ayrılabilir. Arama motoru trafiği, bir sitenin ödememiş olduğu trafiği tanımlamak için, ücretli arama motoru trafiğinin aksine, sponsorlu bir arama sonucunu veya reklamı tıklayan kişilerin sonuçlarından kaynaklanmaktadır.
Arama motoru trafiği, organik arama motoru trafiği olarak da bilinir.
Yüksek miktarda arama motoru trafiği, genellikle bir web sitesi için olumlu bir şeydir. Bu, içeriğin görünümlerle sonuçlanan güçlü bir arama motoru sıralaması oluşturmak için yeterince iyi olduğu anlamına gelir. Bu görünümlerin yer imi, arama dışı yönlendirme vb. Gibi diğer kaynaklardan gelen trafiğe göre yüzdesi, belirli bir sitenin sayfa görünümleri oluşturmak için arama motorlarına ne kadar bağımlı olduğunu gösterir. Aramaya bağımlı olmak mutlaka ciddi bir zayıflık değildir; bu sadece arama motoru sıralamasındaki herhangi bir değişikliğin sitenin sayfa görünümleri üzerinde büyük bir etkisi olacağı anlamına gelir. Bu, arama motoru trafiğine dayanan web siteleri için gerekli olan beyaz şapka SEO politikalarının korunmasını sağlar.