Arama motorları dünyasında, doğal bir arama, web sitesinin veya blogun doğal endekslenmesine dayalı sonuçlar veren bir aramadır. Bu, inorganik veya ücretli aramalar gibi arama motorlarının sağlayabileceği diğer sonuç kategorilerinden farklıdır.
Genel tüketicilere göre, doğal bir arama ortak kullanım ve popülerliğe dayalı olarak üretildiğinden daha doğru ve güvenilir bilgi ve sonuçlar sağlar.
Doğal bir arama aynı zamanda organik bir arama olarak da bilinir.
Doğal bir arama, kullanıcı tarafından verilen arama sorgusuna dayanarak alakalı web sayfalarını döndürür. Ücretli arama sonuçları, site sahiplerinin parasını ödedikleri reklamlardır. Ücretli listeler, site sahiplerinin ödeme yaptığı anahtar kelimelere göre gösterilir. Genelde çoğu arama motoru, doğal ve ücretli aramaları farklı biçimde ayırt etmenin net yollarını sunar:
Çoğu araştırma, doğal aramaların ücretli aramalardan daha güvenilir olduğunu göstermektedir. Bir tüketici genellikle en iyi doğal sonuçlara, en yüksek ücretli olanlardan daha fazla önem verir. Doğal bir aramada listelenen siteler genellikle daha fazla güvenilirlik ve güven getirir. Sonuçlar genellikle sorgu ve doğal anahtar kelimeler tarafından oluşturulduğundan, daha uygundur. Ancak, doğal bir aramanın açık dezavantajlarından biri, web sitelerinde sıralamanın en üstüne çıkan zaman ve çabadır. Ancak, bu, en üst konumun kolayca elde edilebildiği ve zaman ve eforun dahil olduğu ücretli aramalar için açık bir avantajdır.
Arama motoru optimizasyonu alanı, büyük oranda site sıralamasını iyileştirmeye ve sonuçların doğal bir aramada daha belirgin görünmesini sağlamaya dayanmaktadır. Bu hedeflere doğal bir aramada ulaşmak için anahtar kelimelerin ve site içeriğinin ayarlanması gerekir.