Bu arama.xyz, web’deki ücretsiz araçları kullanarak popüler ve popüler anahtar kelimeleri nasıl bulacağınızı öğretir. Anahtar kelimeler, çevrimiçi pazarlamada arama motoru optimizasyonunu (SEO) geliştirmek, meta açıklamalar oluşturmak ve sosyal medya ilgisini artırmak için kullanılır. Anın en popüler anahtar kelimelerini belirlemek, pazarlamanızın etkinliğini artırabilir.
Google Trendleri Kullanma
- Bir web tarayıcısında https://trends.google.com adresine gidin . Google Trends, dünyanın ne aradığı hakkında güncel bilgiler için en güvenilir araçlardan biridir. Popüler anahtar kelimeleri bulmak için sitede birkaç araç kullanabilirsiniz.
- Click ☰ menüsünü seçin keşfedin . Menü sayfanın sol üst köşesindedir. Bu sayfa, belirli bir süre için anahtar kelime popülerliği hakkında size birçok bilgi verir. İki anahtar kelime sütunu bulmak için haritanın altına gidin: “Arama konuları” ve “Arama sorguları. Belirli popüler anahtar kelimeler, sayfanın sağ tarafındaki” Arama sorguları “sütununda görünür.
- Başka bir anahtar kelime veya konuyla ilgili anahtar kelimeler bulmak için, üstteki “Arama terimi ekle” kutusuna bir şey yazın ve ↵ Enterveya tuşuna basın ⏎ Return. Bu anahtar kelimenin popülaritesi ve “İlgili sorgular” başlığı altındaki alakalı anahtar kelimeler hakkında bilgi bulacaksınız.
- Yalnızca belirli bir bölgedeki sonuçları görüntülemek için, Wordwide etiketli menüyü tıklayın ve bir konum seçin.
- Anahtar kelimelere göz atmak istediğiniz süreyi ayarlamak için Son 12 ay menüsüne dokunun ve seçiminizi yapın.
- Belirli bir konuyla eşleşen anahtar kelimeleri görmek için, Tüm kategoriler menüsüne dokunun ve bir konu seçin.
- YouTube ve Google Alışveriş gibi belirli Google ürünlerinden anahtar kelimeleri görüntülemek için, Web Araması menüsüne dokunun ve seçiminizi yapın.
- ☰ menüsünü tıklayın ve Popüler Aramaları seçin . Menü sayfanın sol üst köşesindedir. Bu, Google tarafından toplanan verilere dayanarak günün en iyi arama eğilimlerini görüntüler. Anahtar kelime için arama sayısı, girişinin en sağında görünür.
- “İLGİLİ SORULAR” altında benzer anahtar kelimeler bulmak için arama sayısının yanındaki aşağıyı gösteren oka tıklayın.
- Dünden popüler trendleri görmek için aşağı kaydırın. Önceki günler için aşağı kaydırmaya devam edin.
- Sonuçları ülkeye göre görmek için mavi çubuktaki ülke menüsünü tıklayın (geçerli ülkenizi söylemeli) ve başka bir tane seçin.
- REALTIME ARAMA TRENDLERI tıklayın . Sayfanın üstündeki mavi çubukta. Bu, son 24 saat boyunca çeşitli anahtar kelimelerin popülerliğine ilişkin güncellemeleri gösterir.
- Anahtar kelimenin popülerliğinin bir grafiğini görmek için girişin en sağ tarafındaki aşağıyı gösteren oka tıklayın.
- İncelenecek belirli bir kategoriyi seçmek için KATEGORİLER açılır menüsünü tıklayın .
- Sonuçları ülkeye göre görmek için mavi çubuktaki ülke menüsünü tıklayın (geçerli ülkenizi söylemeli) ve başka bir tane seçin.
Wordstream Ücretsiz Anahtar Kelime Aracını Kullanma
- Bir web tarayıcısında https://www.wordstream.com/keywords adresine gidin . Wordstream’in ücretsiz anahtar kelime önerme aracı, kampanyalarınızda kullanabileceğiniz en etkili kelimeleri ve kelime öbeklerini oluşturmanıza yardımcı olabilir.
- Privacy Badger gibi bir üçüncü taraf web tarama gizlilik uzantısı kullanıyorsanız, bu aracı kullanmak için onu devre dışı bırakmanız gerekir.
- Hizmet için ödeme yapmak zorunda kalmadan WordStream aracını 30 kata kadar kullanabilirsiniz. Https://www.wordtracker.com gibi aramalar biterse, bu siteye birçok alternatif vardır .
- Arama çubuğuna bir anahtar kelime veya kelime öbeği yazın. “Ücretsiz Anahtar Kelime Aracı” başlığının altındaki mavi çubuktaki ilk alandır.
- Sonuçları daraltmak istiyorsanız, “Endüstri seç” ve “Ülke Seç” menülerini kullanarak filtreler ayarlayabilirsiniz.
- Web sitenizdeki anahtar kelimelerin bazılarının ne kadar iyi performans gösterdiğini görmek için URL’nizi bunun yerine arama kutusuna girin.
- Turuncu Arama düğmesine tıklayın. Bu, pazarlamanızı hedeflemenize yardımcı olabilecek bazı anahtar kelimeleri görüntüler.
- Ücretsiz olarak 30 adede kadar anahtar kelime araması yapın. PPC (Tıklama Başına Ödeme) reklamları ve SEO ile kullanmak için yeni uzun kuyruk anahtar kelimeleri yazın.
- Bu WordStream aracı özellikle PPC reklamları için değerlidir, çünkü insanların ürünleri bulmak ve satın almak için gerçekten kullanacakları şartlar üzerinde teklif vermenize olanak tanır. Popüler, belirli anahtar kelime öbeklerini belirledikten sonra, PPC pazarlamanızın değerini artırabilirsiniz.
Google Otomatik Tamamlama’yı kullanma
- Bir web tarayıcısında https://www.google.com adresine gidin . Eğilim gösteren anahtar kelimeler bulmanın en kolay yollarından biri, Google’ın web sitesinde arama otomatik tamamlama özelliğini kullanmaktır.
- Arama terimlerinizi yazmaya başlayın. Siz yazdıkça, Google, girdiklerinize göre bazı popüler aramaları bildirir.
- “Head” anahtar kelimelerini arayın. Bunlar en popüler olan terimlerdir. Bunlar oldukça geneldir ve Tıklama Başı Ödeme (PPC) reklamları için teklif vermek için en pahalı şartlardır.
- Ayrıca, sitenize veya ürünlerinize ilişkin uzun kuyruklu anahtar kelimeler arayın. Bunlar, 3 ila 5 terim ve cümle uzun gruplarıdır. Bunlar, insanların çok özel bir madde aramak için kullandıkları terimlerdir. PPC reklamlarında kullanımları daha az maliyetlidir ve daha az arama ile sonuçlanır, ancak en iyi hedefli pazarlamayla sonuçlanır.
- Orijinal arama terimini arama çubuğundan silin ve başka bir tane deneyin. Diğer araçlardan farklı olarak, bu aracı anahtar kelimeleri bulmak için kaç kez kullanabileceğiniz konusunda bir sınır yoktur.
Web Sitesi Analytics Hizmetinizi Kontrol Etme
- Sitenizde hangi analitik ürünün kullanıldığını öğrenmek için web yöneticinizden isteyin. Web sitenizi yönetmesi için başka birine görev verdiyseniz, sitenizin çevrimiçi analitik bilgilerini nerede bulacağınızı size söyleyebilirler. Analytics izleyiciniz, insanların sitenizi bulmak için hangi terimleri kullandıkları hakkında size birçok bilgi sağlayabilir.
- WordPress.com kullanıyorsanız, “Jetpack” programı aracılığıyla otomatik bir analitik araç ve sitenizin ana kontrol panelinde görünen daha basit bir raporlama aracı vardır.
- Web trafiğinizi analiz etmek için bir web sitesi analiz programınız yoksa, şimdi başlatın. Google Analytics’le ücretsiz bir hesap açabilir, web sitenize kod gönderebilir ve 24 saat içinde trafiği izlemeye başlayabilirsiniz.
- Analytics programınızın arama terimlerini tartışan bölümünü bulun. Çoğu ürün, web sitenize ulaşmak için kullanılan en popüler terimleri listeler.
- Bu popüler anahtar kelimeleri takip edin. Bir anahtar kelime size trafik getirirse, SEO ve PPC pazarlamanıza dahil etmek istersiniz. SEO’nuzu popüler anahtar kelimeler kullanarak geliştirdikçe, bu terimlerin nasıl değiştiğini veya aramaların popülaritesinde nasıl azaldığını veya arttığını da görebilirsiniz.
- Popüler terimler konusundaki araştırmanız, bu alanda listelenen arama terimlerini haftada bir değiştirebilir. Popüler konu anahtar kelimeleri kullandığınızda, pazarlama kampanyaları başlattığınızda ve PPC reklamlarınızda uzun kuyruk anahtar kelimeler kullandığınızda, popüler arama terimlerinizin değişmesi olasıdır.
- Bu alanda listelenen arama terimleri son derece genelse, bu arama terimiyle yapılan tıklamalar için daha fazla rekabetin olduğunu tespit edebilirsiniz. Diğer anahtar kelimeleri hedeflemek veya daha kaliteli içerik üretmek, arama motorunuzun sıralamasını iyileştirebilir.