Şirket, haberlerin paylaşılan içeriklerin yalnızca% 5’ini oluşturduğunu ve insanların verilerini toplamasını ve kullanmasını küçümsediğini söylüyor.
Facebook, aynı zamanda, toplanan ve gazetelerin de dahil olduğu birçok kurumun benzer verileri topladığını söyleyerek, insanların verilerini toplamasını ve kullanımını da azalttı.
Şirket, “Facebook, reklam verenlere veri satmıyor veya vermemektedir” dedi. “Onlara reklamlarını hedefleme yeteneği sağlıyoruz.”
Facebook, ACCC’nin yayınladığı bazı bilgileri, Facebook‘un dijital ekosistemi, yayıncıları, işletmeleri ve tüketicileri tasvirinde yanlış olarak eleştirdi. Sorgu, Facebook, Google ve Apple’ın haber içeriğindeki ve kalitesindeki tercih düzeyine etkisini araştırıyor.
Facebook, ACCC tarafından yayınlanan bir grafik, “dijital platformların tüketicilere sağladığı değeri yeterince aktarmıyor” dedi.
Facebook, sürekli yenilik isteyen ve Snapchat, Google, YouTube, Amazon ve diğerleriyle reklam vermek için rekabet eden, hızla değişen bir ortamda birçok kişi arasında sadece bir platform olarak kendini gösterdi.
Şirket, şu anda arkadaşlarıyla ve işletmeleriyle bağlantı kurmak için sekiz farklı hizmet kullandı ve Facebook, tüketicilerin ve reklam verenlerin dikkatini çekenlerden sadece bir tanesiydi. Facebook, inovasyon alanındaki rakiplerine ayak uydurmak için araştırma ve geliştirmeye yılda 6 milyar dolardan fazla harcadığını söyledi.
Sunum, “Bir başkasını yenilemeyi bırakırsak etrafımızda yenilikler yapar – bizi eskimiş yapar” dedi. “İnsanların işe yarayacakları işe yaramazsak biliyoruz” dedi.
Ancak gizlilik ayarlarını kabul etti ve diğer araçların bulunması çok zordu ve veri toplama hakkında bilgi açık değildi. Yakın zamanda bu hizmetleri geliştirdiğini, ancak kullanıcıların kişiselleştirilmiş bir hizmet sunmanın bilgilerinin anahtar olduğunu anlamaları gerektiğini söyledi.