SEO bir kitap olsaydı, o zaman gizli metin , içindeki ilk siyah şapka SEO hilelerinden biri olurdu. 00’ların başlarında, Google zaten arama motoru kralıydı, ancak sıralama algoritmaları çok daha az rafine edildi. Bu, sistemi oynamaya ve sıralamaya tırmanmak için gizlice yollar bulmaya çalışan insanların sayısında bir artışa yol açtı. Gizli metin SEO’nun doğduğu yer burasıdır.
Google , gizli metni “içeriğinizdeki, Google’ın arama sıralamalarını değiştirmek için kullanılan, aldatıcı olarak işaretlenebilen ve Google’ın Web Yöneticisi Yönergelerini ihlal eden metin veya bağlantılar” olarak tanımlar.
İnsanların arama sonuçlarıyla oynamayı denediği en kötü yollardan biri, bir anahtar kelime veya içerik listesi almak ve bunları sayfada gizlemekti. Bazen içeriği kamufle etmek için bir komut dosyası kullandılar, ancak çoğu zaman web sitesi sahipleri siyah bir arka plan üzerinde siyah metin veya beyaz bir arka plan üzerinde beyaz metin kullanırdı. Hatta bazıları metni daha da gizlemek için minimum yazı tipi boyutunu ayarlar.
Google ayrıca aşağıdakileri gizli metin olarak tanımlar:
Gizli veya görünmez metnin, Google’ın alakalı ve yardımcı içerik sağlama hedefleriyle hiçbir zaman uyuşmadığı ve öncelikle SERP’leri inorganik olarak etkilemek için kullanıldığı ortaya çıktı. Bu yüzden Google buna hızla bir son verdi.
Google bugün gizli metin SEO hakkında ne söylemek zorunda? Ne de olsa, 1 yazı tipi boyutunda ve satır satır anahtar kelimelerle yaygınlaşan web sayfalarının devri geçti.
Google’ın web yöneticisinin kılavuzunda şöyle yazıyor: Siteniz siyah şapkalı gizli metin SEO içeriyorsa, Google dizininden kaldırılabilir ve arama sonuçları sayfalarında görünmez.
Görünüşe göre Google, çekici bir cezayla indirdi ve kötü niyetli gizli metin SEO taktiklerinin kullanımını önemli ölçüde azalttı.
Ancak, tüm gizli metinler aldatıcı değildir . Sadece içeriğin okuyuculara bir amaca hizmet etmesi gerektiğini hatırlamanız gerekir. Web sitenizi daha erişilebilir, daha bilgilendirici ve daha arama motoru dostu hale getirebilecek bazı kabul edilebilir ve hatta son derece teşvik edilen gizli metin SEO biçimlerini vurgulayalım.
Google’ın algoritması ve web sitesi tarayıcıları, web sitesi sahiplerine metni kullanıcılara kolay bir şekilde gizlemeleri için birkaç yol verecek kadar gelişmiştir. Esasen, web yöneticilerinin metni kullanıcılardan gizlemeden gizlemelerinin meşru nedenleri vardır. Örnekler şunları içerir:
Beyaz şapka olarak adlandırılan bu metin gizleme yöntemleri, bazı temel yönergelere uyduğunuz sürece, Google tarafından suistimal nedeniyle işaretlenmenize veya SERP’deki site derecelendirmesini düşürmenize neden olmaz.
Gizli metin, açılır menülerdeki, açılır pencerelerdeki veya haber duyurularındaki gizli bloklar gibi kullanıcı arayüzlerinin bir parçası olarak bir sitenin kullanılabilirliğini iyileştirebilir. Bu tekniklerin amacı, sıralamaları manipüle etmek değil, kullanılabilirliği geliştirmektir. Çok seviyeli menüler ve diğer gizli metin blokları oluşturmak için jQuery ve diğerleri gibi hazır komut dosyaları kullanmak mümkündür.
Google web yöneticileri, bir düğmeyi tıkladıktan sonra görünür hale gelen gizli metin parçalarına izin verildiğini ve site derecelendirmesini değiştirmek için kullanılmadıkları sürece Google önerileriyle çelişmediğini belirtmişlerdir.
Site alaka düzeyini yönetmenin bir beyaz şapka yöntemi, tanıtım etkinlikleri sırasında uydu sayfalarındaki iletişim bilgileri gibi metinleri arama botlarından gizlemektir. Web yöneticileri, indekslemeyi kapatmak için etiketleri kullanarak metni gizleyebilir, yani <noindex> ve <nofollow>. Metin, JavaScript ile bir resim olarak da görüntülenebilir.
İçeriği gizlemeden önce, Google’ın mobil öncelikli dizine ekleme özelliğini göz önünde bulundurun .
Kullanıcılar bilgisayarları yerine mobil cihazlara geçiyor; bu nedenle Google, mobil cihazların popülerliğini ele almak için yeni sıralama dizinleri ve algoritmalar geliştirdi. Sonuç olarak Google, açılır menülere, menü sekmelerine ve mobil gezinmeyi iyileştiren diğer gizli içerik biçimlerine daha fazla önem veriyor.
Google, mobil cihazlar için optimize edilmiş web siteleri için, gizli içeriği daha da değerli kılan iyileştirilmiş site sıralamaları sunuyor. Artık web geliştiricilerine ve SEO uzmanlarına içeriği konumlandırma, web kaynakları gezinme ve görsellerini iyileştirme ve olumlu bir kullanıcı deneyimi sağlama konusunda daha fazla olanak sağlıyor.
Gizli metniniz, halka açık herhangi bir içerik kadar eşit derecede değerli ve SEO için optimize edilmiş olmalı ve anahtar kelime doldurmadan arındırılmış olmalıdır. Ayrıca, gizli içerik her zaman amaca yönelik olmalı ve sitenizi mobil öncelikli dizine eklemeye uyarlamaya yardımcı olmalıdır .
Amaca uygun olarak kullanıldığında, gizli metin SEO kullanıcı deneyimini geliştirir ve erişilebilirliği artırır. Yine de Google’da hızlı bir tane çekmeye çalışmayın; Sıralamayı ne zaman değiştirmeye çalıştığınızı bilirler ve sitenizi indekslemekten çekinmezler. O zaman tüm sitenizin gizli metin olduğunu söyleyebilirsiniz.?
Bizim için herhangi bir sorunuz varsa, bize ulaşın !
Veya bültenimize katılın ve web sitenizin SEO’sunu ve içeriğini iyileştirmek için ipuçları ve bilgiler içeren üç ayda bir e-postalar alın. Kenar çubuğundaki formu doldurun ve “Kaydol” düğmesine basın!