Google AdWords ile yeterince uzun süredir çalışıyorsanız, muhtemelen Google ortak siteleri terimiyle karşılaşırsınız. Bu terim genellikle pazarlamacılar tarafından yanlış anlaşılır ve kafalarını çizmelerini sağlar. Bu siteler resmen Google ile alakalı mı? Hangi yollardan ortaklar? Ortak olmalı mıyım? Birincisi nasıl bir Google ortağı olunur?
Orada birçok kafa karıştırıcı soru varken, bazılarını bir kez ve herkes için çözüme kavuşturacağımızı düşündük. Bugün Google ortak sitelerini ve nasıl çalıştıklarını derinlemesine inceliyoruz. Bu sitelerin Google ile ne gibi bir ilişkisine, insanların ilk etapta nasıl kayıt yaptığına ve Google’ın bu ortakları nasıl kullandığına bakacağız. Bu makalenin sonunda, Google ortak sitelerini ve büyük resme nasıl uyduğunu çok iyi kavrayacaksınız.
İşleri başlatmak için Google görüntülü reklam ağını anlamakla yolculuğumuza başlayalım.
Google görüntülü reklam ağı, Google’ın AdWords platformlarını bugünkü başarıya dönüştürmesine yardımcı olan en eski kreasyonlardan biridir. 2003’te, Google AdWords’ün piyasaya sürülmesinden 3 yıl sonra, Google, Google AdSense olarak bilinen yeni platformunu başlattı.
AdWords ve AdSense’deki yayınımızı okuduysanız , ikisi arasındaki temel farkları bilmeniz gerekir. Ancak, yapmadıysanız, işte size hızlı bir özet. İlk büyük fark, Google AdWords’ün, reklamlarını arama ağını kullanan kullanıcılara göstermek isteyen reklamverenler içindir. Google AdWords’ün aksine, Google AdSense, Google’ın reklamlarını görüntüleyerek web sitelerinden para kazanmak isteyen yayıncılar içindir.
AdSense ağının bir parçası olmak için web sitelerinin ortak olabilmek için belirli kriterleri karşılayıp karşılamadıklarını görmek için Google üzerinden başvurmaları gerekir. Başarılılarsa, bir komisyon ödenirken web sitelerinde reklam göstermeye başlayabilirler. Bu üçüncü taraf görüntüleme ağını tanıtarak, Google, daha sonra birçok reklamverenin ilgisini çeken ağ erişimini artırmayı başardı.
Google ortak sitesi, AdSense reklamlarını sitelerinde yayınlamak için Google tarafından başarıyla onaylanmış bir web sitesidir. Belirli PPC ajanslarının ve reklamverenlerin sitelerinde gösterdikleri Google iş ortağı sertifikalarıyla karıştırılmamalıdır, Google iş ortağı siteleri yalnızca görüntüleme ağıyla ilgilidir.
Bu ortak siteler, Google adına reklamlar görüntüler ve birileri tıkladığında her zaman para alır. Tıklama başına ne kadar kazandıkları, endüstri, anahtar kelime ve reklamın kendisi gibi bir dizi faktöre bağlı olacaktır. Bazı tıklamalar, diğerlerinin birkaç dolar kazanabileceği gibi, gelirde birkaç kuruş sağlayabilir.
Bir Google ortağı sitesi olmak için, web sitelerinin Google’a başvurmaları ve uygun olup olmadıklarını görmek için el ile inceleme yapılması gerekir. Herhangi bir web sitesi Google ortak sitesi olmak için başvurabilir, ancak herkes kabul edilmez.
Ajansların sahip olduğu Google ortağı sertifikalarının aksine, web sitenize koymak için herhangi bir süslü sembol veya simge almazsınız. Bir site ortağı olmak, yalnızca Google adına reklam görüntülemenize izin verildiği anlamına gelir.
Artık bir Google site ortağının ne olduğunu ve birinin nasıl biri haline geldiğini biliyorsunuz. Sizin için karar vermek için burada olmasak da, kaydolmayı planlıyorsanız göz önünde bulundurmanız gereken bazı önemli hususlar var.
İlk şey ne tür bir web sitesi olduğunuzu değerlendirmektir. Ürün ve hizmet satan profesyonel bir kurumsal web sitesiyseniz, muhtemelen ortak olmak istemezsiniz. Büyük şirketler ve işletmeler için profesyonel web siteleri, web sitelerinde 3. taraf reklamları göstermez ve siz de yapmamalısınız. Rakiplerinizden biri sitenizde reklam göstermeye başlarsa, kaç müşterinizi kaybedeceğinizi hayal edin!
Google ortağı olan sitelere bakarsanız, bunların çoğunlukla haber siteleri ve bloglar olduğunu fark edeceksiniz. Mutlaka herhangi bir hizmet veya ürün satmayacaklar, ancak bunun yerine başkalarının tanıtımını yapacaklar. Yanında ikinci bir web siteniz varsa ve para kazanmanın basit bir yolunu istiyorsanız, Google ortağı olmak sizin için olabilir. Ancak, vaktinize değer olduğundan emin olmak için ne kadar trafik aldığınızı kontrol etmelisiniz.
Bir kullanıcı web sitenizdeki bir reklamı her tıkladığında ödeme aldığınızdan, iyi para kazanmak için uygun miktarda trafik gerektirdiği açıktır. Ayda birkaç bin ziyaretçi almak muhtemelen buna değer değil. Zaman ayırmaya değer olmasını istiyorsanız, minimum 5.000 tekil ziyaretçi edinmenizi tavsiye ederiz. Ne kadar fazla olursa, iyi bir gelir sağlama şansınız o kadar artar.
Eğer bir reklamveren iseniz, o zaman muhtemelen 3. taraf reklamcılığı kullanmanız gerekip gerekmediği ile ilgili sürekli bir soru ile karşı karşıya kalırsınız. Varsayılan olarak, AdWords ağındaki reklamlar Google arama platformunda görüntülenir. Bu, kullanıcıların reklamları görmek için Google’da arama yapmaları gerektiği anlamına gelir. Ancak, reklamverenler, kampanyaları için Google ortak sitelerini veya görüntülü reklam ağını kullanmayı seçebilir. Bu, reklamlarının, üçüncü şahısların web sitelerinde gösterileceği ve bu kişilerin onları görme şansını önemli ölçüde artıracağı anlamına geliyor.
Bu kulağa ne kadar iyi gelse de, onunla ilgili büyük bir sorun var.
Google görüntülü reklam ağındaki en büyük sorun, arama platformundan çok daha yüksek bir dolandırıcılık oranına sahip olmasıdır. Bu, düşük maliyetlerin ve daha yüksek tıklama oranlarının iyi gelebileceği anlamına gelir, ancak uzun vadede yalnızca size daha fazla paraya mal olur. Bu, temel olarak, insanların, arama ağına kıyasla, görüntülü reklam ağındaki reklamları sahtekarlıkla tıklatma konusunda daha fazla teşvik sahibi olmalarına bağlıdır.
Bir reklamveren bir web sitesine sahipse ve komisyonlarını artırmak istiyorsa, kendi reklamlarını tıklamaları muhtemeldir. Bu, reklamverenler kaybettiklerinde daha fazla para kazanmalarını sağlar. Reklamlarınızı görüntülü reklam ağında korumak istiyorsanız, doğru korumanın olması gerekir.
PPC Protect, reklamlarınızı tıklamadan önce sahtekarları engelleyen hepsi bir arada sahtekarlık önleme aracıdır. Büyük kara listeye alınmış IP adresleri veritabanımızı kullanarak, görüntülü reklamlarınızın sahte web yöneticilerinden korunduğundan emin olabilirsiniz. AdWords kampanyanızda ne kadar tasarruf edebileceğinizi görmek için aşağıdaki 30 günlük ücretsiz denememiz için kaydolun.