Dijital reklamcılıkta uzman olmak istiyorsanız, yeniden pazarlama kavramını anlamak esastır. Sadece süper popüler bir pazarlama stratejisi değil, aynı zamanda inanılmaz derecede uygun maliyetlidir. Aslında düşük maliyetli, aslında sadece birkaç kuruş için potansiyel müşteriler ve dönüşümler elde etmek mümkün. Maliyetlerin bu kadar düşük olması nedeniyle, yeniden pazarlamanın neden öğrenmek için çok önemli bir pazarlama stratejisi olduğu açıktır.
Çevrimiçi pazarlamada tamamen yeniyseniz veya AdWords ve Facebook reklamlarının beğenilerini bir süredir kullanıyor olsanız da, yeniden pazarlama her zaman en çok tercih edilen strateji değildir. Birçok reklamveren düzenli olarak geleneksel arama ve görüntülü reklamlar yayınlar, ancak çoğu zaman bu konuda durur. Yeniden pazarlama kampanyasıyla düzenli bir kampanyayı desteklemenin, satışlarını ve dönüşümlerini önemli ölçüde artıracağını bilselerdi, belki nasıl çalıştıklarını öğrenmeyi bırakırlardı.
Google yeniden pazarlamanın ne olduğu ve nasıl çalıştığı konusunda size yardımcı olmak için, bir yeniden pazarlama kampanyasının iç çalışmalarına daha yakından göz atacağız. Kampanyanın geleneksel bir kampanyaya nasıl değiştiğinden, neden bu kadar etkili olduklarına kadar, bilmeniz gereken her şeyi kapsarız.
İşleri başlatmak için, yeniden pazarlamanın tanımına bakalım ve bu kampanyaların normal ücretli arama kampanyalarından ne kadar farklı olduğunu görelim.
[reklam2]
Yeniden pazarlama şu şekilde tanımlanabilir:
Web sitenizi daha önce başka bir ücretli arama kampanyası yoluyla veya doğrudan ziyaret etmiş olan bir grubu özel olarak hedefleyen bir tür pazarlama kampanyası.
Daha fazla açıklamak için, bir yeniden pazarlama kampanyası yalnızca daha önce web sitenizi ziyaret eden kişileri hedefler. Bir kullanıcının yeniden pazarlama grubunun bir parçası olabilmesi için sitenizi ziyaret etmiş ve bir çerez almış olmaları gerekir.
Google ve Facebook’ta sıkça rastladığınız düzenli pazarlama kampanyalarıyla karşılaştırıldığında, bu tamamen farklıdır. Normal kampanyalar, varlığınızdan ve ürünlerinizden haberdar olmalarını sağlayarak kullanıcıları ilk kez web sitenize ulaştırmayı amaçlar. Bununla birlikte, bir yeniden pazarlama kampanyası özellikle sitenizi zaten tanıyan ve ziyaret eden kişileri hedeflemektedir. Bu, bu insanlara ilk kez reklam vermeyeceğiniz anlamına gelir; aslında bunu ikinci kez (veya daha fazla) yapıyorsunuz, bu nedenle yeniden pazarlama terimi.
Birinin yeniden pazarlama kampanyasını reklam stratejilerinin bir parçası olarak kullanmak istemesinin birçok yararı ve nedeni var, ancak daha sonra bunları ele alacağız. Artık bir yeniden pazarlama kampanyasının ne olduğunu ve ne anlama geldiğini biliyorsunuz, Facebook ve Google gibi web sitelerinde tam olarak nasıl çalışıyorlar?
Yeniden pazarlama kampanyasının temelleri, temelde sonsuza dek sürmüş olan lezzetli kurabiyeler üzerine kuruludur. Bir kullanıcı bir web sitesini ziyaret ettiğinde, genellikle kullanıcının bilgisayarına bir çerez yerleştiren bir izleme pikseli (yalnızca bir piksel olarak da bilinir) vardır. Çerez, kullanıcının siteyi en son ziyaret ettiği zaman ve hangi sayfaya baktıkları gibi birçok önemli bilgiye sahiptir.
Bu çerez içindeki bilgiler Google gibi ana reklam ağına geri gönderilir ve bu da yalnızca belirli bir kullanıcının reklamlarını değiştirmelerini sağlar. Elbette bu, web sitesi sahibinin ilk etapta bir yeniden pazarlama kampanyası oluşturduğunu varsayar!
Bu, bir kullanıcı AdSense reklamları yayınlayan başka bir web sitesini ziyaret ettiğinde, az önce ziyaret ettikleri siteye dayalı olarak yüksek oranda hedeflenmiş reklamlarla karşılaşacakları anlamına gelir. Google’ın kitlesel görüntüleme ağından yararlanarak, bu reklamlar kullanıcıyı ziyaret ettikleri hemen her sitede takip edebilir.
Ve orada, Google gibi ağların kullanıcıların yeniden pazarlama kampanyaları oluşturmalarına nasıl izin verdiğine dair büyük ölçüde basitleştirilmiş bir sürüm var. Tüm süreç hakkında en önemli şey pikseldir. Piksel olmadan, bir çereziniz olamaz ve çerez olmadan kullanıcıların reklamlarını göreceklerini seçemezsiniz.
Artık tüm teknik özellikleri ortadan kaldırdık, yeniden pazarlama kampanyalarını ilk başta kullanmanın yararları ve avantajları tam olarak nedir?
Yeniden pazarlama kampanyaları, reklam verenlerin çok düşük maliyetlerinden belirli kişileri hedefleme yeteneklerine kadar çeşitli şekillerde yararlanabilir; burada, reklam verenlerin yeniden pazarlama kampanyalarını sevmelerinin en önemli nedenlerinden bazıları şunlardır.
Tekrar tekrar belirttiğimiz gibi, yeniden pazarlama kampanyaları inanılmaz derecede ucuz. Finansal alanda reklam kampanyası yürütüyorsanız, tıklama başına 10 ABD Doları’nın üzerinde bir şey ödemeyi beklersiniz. Yine de bir yeniden pazarlama kampanyasıyla, web sitenizi zaten ziyaret etmiş kişilerden yalnızca birkaç kuruş kadar düşük bir oranda yüksek hedefli tıklamalar alabilirsiniz.
Pek çok insan gerçekten bir ürün satın almadan önce çok ikna etmeye ihtiyaç duyarsa, bir kullanıcıyı sitenize geri getirmek, onların dönüşüm şansınızı önemli ölçüde artırır. Ve yeniden pazarlama ile bunu çok düşük bir maliyetle yapabilirsiniz.
Google pazarlamasının diğer bir büyük yararı, reklam verenlerin belirli bir kitleyi hedeflemesine izin vermesidir. Bu reklamların belirli bir alana zaten inmiş olan insanları hedef alacağını iyi bilerek, pazarlamacıların reklamlarını daha da ince ayar yapmasını sağlar.
İnsanların bir siteyi ilk kez ziyaret etmelerini amaçlayan düzenli ilanlarınız yerine. Yeniden pazarlama reklamları genellikle anlaşmalara, indirimlere, kupon kodlarına ve özel tekliflere odaklanır. Birinin web sitesini tekrar ziyaret etmesini ve ücretli bir müşteriye dönüşmesini sağlayacak her şey.
Şu ana kadar tahmin edebileceğiniz gibi, reklam verenlerin yeniden pazarlamayı bu kadar çok sevmesinin temel nedeni, dönüşümlerini artırmasıdır. Sitenizi tekrar ziyaret etmek için 1000 önceki ziyaretçiye 100 $ harcayabileceğiniz zaman, sitenizi ziyaret etmek için 10 yeni kullanıcı almaya çalışırken 100 $ harcayabilirsiniz.
Bir kullanıcı sitenizi daha önce ziyaret etmişse, muhtemelen bir noktada sizin ürününüz veya hizmetlerinizle ilgilenmiş olabilir. Onlara ürününüzü hatırlatmak ve bir anlaşma teklif etmek için yeniden pazarlama kullanarak, bu onların dönüştürme şansını büyük ölçüde artırır. Neden zaten zamanının% 90’ına odaklananlara odaklanabiliyorken, birisini sıfırdan müşteriye dönüştürmek için her zaman ve para harcıyorsunuz? Esasen yeniden pazarlamanın iyi olduğu şey budur.
Muhtemelen şu an bildiğiniz gibi, yeniden pazarlama inanılmaz ucuz. Tıklama başına sadece birkaç kuruştan birkaç dakika içinde sitenizi ziyaret eden yüksek kaliteli trafik elde edebilirsiniz. Ancak, bu kişilerin reklamlarınızı tıklamaları, her zaman satın alma niyetinde oldukları anlamına gelmez.
Google görüntülü reklam ağı, Google’ın arama ağı reklamlarıyla karşılaştırıldığında en yüksek hileli tıklama oranına sahiptir. Yeniden pazarlama kampanyaları Google’ın görüntülü reklam ağını kullandığından, yeniden pazarlama reklamlarınız bile dolandırıcılık riski altında olabilir.
Neyse ki PPC Protect, iyi olanlardan gelen kötü tıklamaları gidermenize ve yatırım getirinizi artırmanıza yardımcı olabilir.
AdWords bütçenizin ne kadarını boşa harcayacağınızı görmek için, PPC Protect’e 30 günlük ücretsiz deneme sürümü sunmak için aşağıyı tıklayabilirsiniz.