Tüm güzel görüntülerin, mükemmel tipografinin ve harika bir şekilde yerleştirilmiş harekete geçirici mesajların altında web sitenizin kaynak kodu bulunur. Bu, tarayıcınızın günlük olarak ziyaretçileriniz ve müşterileriniz için keyifli deneyimlere dönüştüğü koddur.
Google ve diğer arama motorları, belirli bir arama sorgusu için web sayfalarınızın dizinlerinde nerede görünmesi gerektiğini belirlemek için bu kodu “okur”. Bu nedenle, birçok arama motoru optimizasyonu ( SEO ) kaynak kodunuzda ne olduğuna bağlıdır.
Bu, düzgün bir şekilde SEO’lu olduğundan emin olmak için kendi web sitesi kaynak kodunuzu nasıl okuyacağınızı gösteren ve gerçekten de SEO çabalarınızı nasıl sağlıklı bir şekilde kontrol edeceğinizi öğreten hızlı bir kılavuzdur. Ayrıca, kaynak kodun doğru kısımlarını nasıl görüntüleyeceğinizi ve inceleyeceğinizi bilmenin diğer pazarlama çabalarına yardımcı olabileceği diğer birkaç durumu da gözden geçireceğim.
Son olarak, sitenizde SEO’yu yönetmesi için birine ödeme yapıyorsanız, onun ilerlemesini takip edeceğiz. Başlamak için aşağıdaki “İleri” bağlantısını tıklamanız yeterlidir.
Kaynak Kodu Nasıl Görüntülenir.
Web sitenizin kaynak kodunu kontrol etmenin ilk adımı, gerçek kodu görüntülemektir. Her web tarayıcısı bunu kolayca yapmanızı sağlar. Aşağıda hem PC hem de Mac için web sayfası kaynak kodunuzu görüntülemek için klavye komutları verilmiştir.
bilgisayar
Kaynak kodunu nasıl görüntüleyeceğinizi öğrendikten sonra, içindeki şeyleri nasıl arayacağınızı bilmeniz gerekir. Genellikle, normal web taraması için kullandığınız arama işlevleri, kaynak kodunuzda arama yapmak için de geçerlidir. CTRL + F (Bul için) gibi komutlar, önemli SEO öğeleri için kaynak kodunuzu hızlı bir şekilde taramanıza yardımcı olur.
Başlık Etiketleri.
Başlık etiketi, sayfa içi SEO’nun kutsal kâsesidir. Kaynak kodunuzdaki en önemli şey budur. Bu makaleden bir şey alacaksanız, şuna dikkat edin:
Bir şey ararken Google’ın sağladığı sonuçları biliyor musunuz?
Tüm bu sonuçlar, işaret ettikleri web sayfalarının başlık etiketlerinden gelir. Bu nedenle, kaynak kodunuzda başlık etiketleriniz yoksa Google’da (veya bu konuda başka herhangi bir arama motorunda) görünemezsiniz. İster inanın ister inanmayın, aslında başlık etiketleri olmayan web siteleri gördüm.
Şimdi, “Pazarlama Kılavuzları” terimi için hızlı bir Google araması yapalım:
İlk sonucun pazarlama rehberlerinde KISSmetrics blog bölümü için olduğunu görebilirsiniz. Bu ilk sonuca tıklar ve sayfa kaynak kodunu görüntülersek, başlık etiketini görebiliriz:
Başlık etiketi, açılış etiketiyle belirlenir: <title>. Kapanış etiketiyle biter: </title>. Başlık etiketi genellikle <head> bölümündeki kaynak kodunuzun üst kısmına yakındır.
Ve başlık etiketinin içindeki içeriğin, o ilk Google sonucunun başlığında kullanılanla eşleştiğini görebiliriz.
Başlık etiketleri yalnızca Google arama sonuçlarına dahil edilmek için gerekli değildir, aynı zamanda Google, başlık etiketlerinizdeki kelimeleri, kullanıcılarının aramalarıyla alakalı olduğunu düşündükleri önemli anahtar kelimeler olarak tanımlar.
Bu nedenle, belirli bir web sayfasının belirli bir konu için sıralamasını istiyorsanız, konuyu açıklayan kelimelerin başlık etiketinde olduğundan emin olmalısınız. Anahtar kelimelerin ve başlık etiketlerinin genel site mimarinizde ne kadar önemli olduğu hakkında daha fazla bilgi edinebileceğiniz bir dizi çevrimiçi kaynak vardır .
Başlık etiketleriniz hakkında hatırlamanız gereken bazı önemli noktalar şunlardır:
Meta Açıklamaları.
Web sayfanızın baş bölümünün bir diğer önemli kısmı da meta açıklama etiketidir. Bu 160 karakterlik pasaj, arama motorlarında başlık içeriğinizin altında görüntülenen ücretsiz bir reklam kopyasıdır.
Bu etiketi tamamen görmezden gelen yüzlerce web sitesi gördüm. Kaynak kodunuzda bulmak çok kolay:
Bu nedenle, tüm web sayfalarınızda olduğundan emin olmak için kontrol edin. Daha da önemlisi, birden çok sayfada kopyalamadığınızdan emin olun. Bir meta açıklama etiketini kopyalamak bir arama motoru cezası değildir, ancak çok büyük bir pazarlama hatasıdır.
Birçok insan meta açıklamayı gözden kaçırır, ancak arama motoru kullanıcıları tarafından okunduğu için gerçekten biraz düşünmelisiniz. Hangi kopyanın daha fazla ziyaretçi çekmeye ve tıklamaları artırmaya yardımcı olacağını düşünün.
H1 Başlıkları.
H1 başlıkları biraz sayfa içi SEO ağırlığı taşır, bu nedenle sayfalarınızı doğru şekilde kullandığınızdan emin olmak için kontrol etmek iyi bir fikirdir. Web sitenizdeki her sayfa için, bu etiketi görüp görmediğinizi görmek için kaynak koduna bakın:
Herhangi bir web sayfasında birden fazla H1 etiketinin görünmesini istemezsiniz. Kısa süre önce H1 başlıklarınızı aşırı optimize etmeye çalışmamanız gerektiğini söyleyen bir makale yayınladık . Ve bu, anahtar kelimenizi H1 başlığına koyarak SEO‘nuzu bilerek artırmaya çalışmayın. Sadece amacı için kullanın — sayfadaki en büyük başlık. Ana sayfanızda bu, değer öneriniz olabilir.
Bağlantı oluşturmaya çalışıyorsanız, geri bağlantılarınızı takip edilip edilmediğini görmek için kontrol etmek bir zorunluluktur.
Ancak daha ileri gitmeden önce biraz “bağlantı suyu”nun ne olduğundan bahsetmem gerekiyor. SEO dünyasında, sitenize bağlantı verecek başka bir web sitesine sahip olmak büyük bir başarıdır. Bu bağlantı, arama motorları tarafından bir onay olarak görülür. Arama motorları, sitenizi motorlarında sıralarken sitenize işaret eden bağlantıların sayısını hesaba katar. “Link Juice”, söz konusu bağlantının web sitenize veya web sayfanıza sağladığı sözde güç için bilimsel olmayan bir terimdir.
Nofollows, bağlantı suyunun bir web sitesine akmasını durdurmak için bir bağlantıya kodlanabilen bir niteliktir. Bu, blogların yorum bölümünde bulunan bağlantılarda göreceğiniz çok yaygın bir şeydir.
Geri bağlantılarınızın bağlantı suyunu geçip geçmediğini öğrenmek için bağlantıların içinde nofollow nitelikleri olup olmadığını kontrol etmelisiniz. Eğer yaparlarsa, o zaman almak için çok uğraştığınız bağlantı, nofollow özelliği temel olarak Google’a web sayfanızı yok saymasını söylediğinden sizin için pek bir şey yapmıyor.
Yukarıdaki resimde görmek biraz zor olabilir ama rel=’external nofollow’ bağlantı linkinde. Bu nedenle, bir kişi bağlantıya tıklayabilse bile, hiçbir bağlantı suyu geçmiyor.
Bazı insanlar, Google’ın aslında nofollow’lardan gelen bazı bağlantı suyunu saydığını düşünüyor, ancak geri bağlantı sayınızda tutucu olmak için hiçbir şeyin geçmediğini varsaymalısınız.
Alternatif olarak, kendi web sayfalarınızdan bazılarını “sayfa yontmak” isteyebilirsiniz. Bazı SEO’lar, daha önemli web sayfalarının sitenin genel bağlantı suyunun çoğunu alması için dahili bağlantı suyunuzu hangi sayfalara göndereceğinizi sınırlamanın iyi bir fikir olduğuna inanır. Bunu, bazı dahili web sitesi bağlantılarınızı takip etmeden yapabilirsiniz. Örneğin, gizlilik politikanıza veya diğer ilginç olmayan sayfalara giden tüm bağlantıları takip etmemek isteyebilirsiniz.
Google size bu uygulamayı görmezden gelmenizi söyleyecek ve ben biraz katılıyorum. Bu biraz sıkıcı, gereksiz bir iş ve enerjinizi bunun yerine harika içerikler oluşturmaya harcamak daha iyi.
Resim Alt Etiketleri.
Boş resim alt etiketleri çok yaygın SEO boo-boos’larıdır. Resim alt etiketleri, resimlerinizin robotik arama motorları için ne olduğunu tanımlar.
Bir e-ticaret web sitesi işletiyorsanız, kesinlikle alt etiketlerinizin doldurulduğundan emin olmak istersiniz. Ürün marka adının ve seri numarasının alt etiket açıklamasında yer aldığından emin olmak iyi bir fikirdir.
Yukarıda, içinde alt etiketi gömülü olan bir resim etiketinin ekran görüntüsü var.
Artık dekoratif görseller için alt etiketleri kullanmak istemezsiniz. Bu aşırı optimizasyon olarak görülebilir ve bir ceza olabilir. Alt etiketlerinizi aşağıdakiler için doldurduğunuzdan emin olun:
Analytics’inizin Düzgün Yüklendiğini Doğrulama.
Kaynak kodunuzu kontrol etmenin son bir nedeni, web sitenizin her web sayfasında Google Analytics veya başka bir aracın yüklü olduğundan emin olmaktır.
Kontrol etmek çok basittir. For Google Analytics , sadece web sayfalarının kaynak kodunu görüntülemek ve harflerin aramak “UA”.
“UA”nın ardından 7 basamaklı bir sayının geldiği bir örnek bulursanız, Google Analytics’in o sayfada yüklü olduğunu onaylamış olursunuz. Ayrıca, web sayfanızda kaç kez “UA” göründüğünü takip edin. Bazen, analiz izleme kodunuz yanlışlıkla birden fazla kez eklenir ve bu gereksizdir. Bu durumda, geliştiricinizin ekstra örnekleri kaldırmasını sağlamalısınız.
Eğer kullanırsanız KISSmetrics onaylayın “_km” için, göz KISSmetrics web sayfanızda yüklü olduğunu. Tüm kod parçacığının mevcut olup olmadığını kontrol etmek de iyi bir fikirdir. Yolun bir yerinde snippet’in kesilmesi mümkündür (ya tüm snippet’in kopyalanmaması veya geliştiricinizin bilgisayarında yaşayan sinsi gremlinler tarafından).
Büyük bir web siteniz varsa, bu göz korkutucu bir görev olabilir. Manuel olarak kontrol etmek bile imkansız olabilir.
Web sitemin içerdiği tüm URL’lerin bir metin dosyasını almak için xml-sitemaps.com’u kullanmayı seviyorum . Bu bana, hangi URL’lerin ekstra dikkat gerektirebileceğini (üzerlerine analitiklerin yüklenmesi gibi) izlememe yardımcı olan bir envanter kontrol listesi sağlar. Aynı zamanda yinelenen içerik sorunları ve bir web sunucusunda gizlenmiş olabilecek diğer garip şeyler konusunda uyarılmak için harika bir araçtır.
xml-sitemaps.com bile size ücretsiz olarak yalnızca 500 sonuç verecektir. Devasa web sitenizin eksiksiz bir haritasına sahip olmanız için geliştiricinizden size bir URL envanteri vermesini istemeniz gerekebilir. Ek olarak, bu kontrolleri sizin için gerçekleştirecek bir komut dosyası veya program oluşturmalarını isteyebilirsiniz, böylece bunları manuel olarak yapmanız gerekmez.