SEO açısından yinelenen içerik, aynı veya benzer içeriğin birden fazla sayfada veya web sitesinde kullanılmasıdır. Bu durumda, arama motorları hangi sayfanın daha önemli veya özgün olduğunu belirlemekte zorlanabilirler.
Yinelenen içerik, SEO performansını olumsuz etkileyebilir. Arama motorları, aynı içeriği farklı sayfalarda veya web sitelerinde gördüklerinde, hangi sayfanın daha özgün olduğuna karar veremezler ve bu nedenle bu sayfaların her biri için aynı derecede önem atfederler. Bu durum, arama motoru sıralamalarını bölerek, SEO performansını düşürebilir.
Yinelenen içeriği önlemek için, aynı içeriği birden fazla sayfada veya web sitesinde kullanmaktan kaçınmak gerekir. Eğer aynı içeriği birden fazla sayfada kullanmanız gerekiyorsa, canonical etiketi kullanarak hangi sayfanın özgün olduğunu belirtmek önemlidir.