Arama motoru pazarlamacılığı dünyasında nispeten yeniyseniz, pazarlama toplantılarında “SEO içeriği” teriminin kullanıldığını duymuş olabilirsiniz.
Bu başlangıç kılavuzu, üç soruyu yanıtlamak için tasarlanmıştır:
- “SEO içeriği” nedir?
- Ne tür SEO içeriği var?
- SEO içerik stratejim nedir?
SEO içerik oluşturma stratejileri hakkında burada cevaplayamadığım herhangi bir sorunuz varsa , yorumlarda bana bildirin, burada veya gelecekteki bir blog yazısında cevaplayacağım. Ayrıca, COVID-19’a özel SEO ipuçları arıyorsanız, COVID-19 Sırasında KOBİ’ler için 13 SEO Stratejisi yazımıza göz atın .
Başlayalım!
SEO İçeriği Nedir?
Pazarlamacıların SEO içeriği ile ne demek istediğini anlamak için, ifadeyi bileşenlerine ayırmak faydalı olacaktır:
- “SEO” , arama motoru optimizasyonu veya bir web sitesini insanların Google gibi arama motorları aracılığıyla kolayca bulabilmesi için optimize etme sürecini ifade eder .
- By “içerik” web üzerinde yaşamları olduğu herhangi bir bilgi demektir ve (web üzerinde tüketilebilir içeriğin altındaki türleri hakkında daha fazla ).
Dolayısıyla, bu iki kavramı bir araya getirmek: SEO içeriği, arama motoru trafiğini çekmek amacıyla oluşturulan herhangi bir içeriktir .
İçeriğinizi arama motorları için optimize etmekle ilgili bilmeniz gereken her şeyi burada anlatmayacağım; bu tamamen başka bir rehber. Ancak, web içeriğinizi SEO yapmak için yapmanız gerekenler hakkında süper hızlı bir bilgi tazeleme:
- Anahtar Kelime Araştırması : Arama yoluyla trafik oluşturmak istiyorsanız , yazmaya başlamadan önce anahtar kelime araştırması yapmak en iyisidir . Bu şekilde, belirli bir miktarda arama hacmi zaten mevcut olan anahtar kelimelere odaklanabilirsiniz – başka bir deyişle, insanların zaten hakkında bilgi aradığı konulara yönelik yazın (veya anahtar kelime nişlerini bulun !).
- Anahtar Kelime Optimizasyonu : Maksimum aranabilirlik için içeriğinizde anahtar kelimeleri nerede ve nasıl kullanacağınızı bilin. (SEOMoz, sayfa optimizasyonu için harika bir kılavuz sunar.)
- İçerik Organizasyonu : Sitenizdeki içerikler mantıklı bir şekilde düzenlenmelidir. Bu sadece SEO için iyi değildir , aynı zamanda sitenizdeki ziyaretçilerin diğer ilgili içeriği kolayca bulmasına yardımcı olur. (Sitenizde ne kadar uzun süre kalırlarsa o kadar iyidir.)
- İçerik Tanıtımı : Oluşturduğunuz yeni içeriği sosyal ağlarda paylaşarak ve içeriğinize (hem dahili hem de harici sitelerden) bağlantılar oluşturarak görünürlüğü artırın.
Niyetler Üzerine Hızlı Bir Söz
Tek hedefiniz arama motoru trafiğiyse , sonuçlarınızın büyük olasılıkla zarar göreceğini akılda tutmak önemlidir . Hem arama motorlarını (sizi zaman içinde yüksek sıralamalarla ödüllendirecek) hem de potansiyel müşterileri ve geri gelen ziyaretçileri memnun etmek için, arama motoru optimizasyonunun üstünde ve ötesinde değer sunmanız gerekir. Diğer bir deyişle, sıralanan ve tıklama alan, ancak arama motoru kullanıcısına herhangi bir ek değer sağlamayan “ince” içerik üretmeyin. “İnce”, düşük değerli içeriğin tanıtımını yapan siteler, Google tarafından cezalandırılma riski taşır; ayrıca yüksek hemen çıkma oranlarına ve düşük dönüşüm oranlarına sahip olma eğilimindedirler.
SEO İçeriği Türleri
SEO içeriği aşağıdakilerden herhangi birini içerebilir:
- Ürün Sayfaları – Bunlar, herhangi bir perakende e-ticaret sitesinin ekmek ve tereyağıdır. İyi bir ürün sayfası, hem SEO içeriği hem de bir PPC açılış sayfası işlevi görebilir .
- Blog Yazıları – Blog, düzenli bir etkili SEO içeriği akışı oluşturmanın en kolay yollarından biridir . Genel olarak, blog gönderileri daha ilgi çekicidir ve ürün sayfalarından daha fazla bağlantı çekme olasılığı daha yüksektir, bu nedenle siteniz için biraz otorite oluşturmanın harika bir yolu olabilirler. (Blogların çok esnek olduğunu ve bunları bu listede aşağıdaki içerik türlerinden herhangi birini barındırmak için kullanabileceğinizi unutmayın.)
- Makaleler – Haber makalesini, röportajı veya özellik parçasını düşünün. Bu, çoğu gazete veya dergi tarzı web sitesinde bulacağınız ana içerik türüdür.
- Listeler – Liste aslında sadece bir tür makaledir, ancak onu bir liste olarak çerçevelemek (“Enerji Faturanızı Düşürmenin 10 Yolu” veya “Google Hakkında Nefret Ettiğim 101 Şey” gibi) taramayı kolaylaştırır. Bu tür başlıklar, arama sonuçlarında veya sosyal medya beslemelerinde bulunduğunda daha tıklanabilir görünüyor.
- Kılavuzlar – Kılavuz, bir şeyin nasıl yapılacağını ayrıntılı olarak açıklayan daha uzun bir içerik parçasıdır. (Kılavuzlar genellikle birden çok web sayfasına bölünmüştür, ancak kullanıcıların isterlerse uzun içeriği tek bir sayfa olarak görüntülemelerine izin vermek en iyi uygulamadır .) Web sitenizde tam bir kılavuz yayınlayabilir veya bir özet veya alıntı yayınlayabilirsiniz. , ziyaretçilerin kılavuzun tamamını okumak için bir kayıt formu doldurmasını gerektiriyor. Bu, olası satışlar oluşturmak için iyi bir yol olabilir, ancak bir kayıt duvarı oluşturmanın, bu kılavuza götürebileceğiniz SEO trafiği miktarını büyük olasılıkla azaltacağını unutmayın.
- Videolar – Genel olarak web’de metin sayfalarından daha az video vardır; sonuç olarak, bir makale yerine bir video oluşturarak rekabetçi bir anahtar kelime için ilk sayfada yer almak daha kolay olabilir. Ne tür bir site veya işletme yürüttüğünüze bağlı olarak videolar, bir kitleyi çekmek ve onlara ulaşmak için harika bir yol olabilir. Ürünlerinizi nasıl kullanacağınıza dair eğitim videoları oluşturmayı düşünün. Veya işinizle ilgili bir süreci gösterin – örneğin, bir tesisatçı lavabonun nasıl tıkanacağını gösteren bir video hazırlayabilir. ( SEO ile ilgili bir not : Videonuzun bir metnini eklemeyi düşünebilirsiniz. Videoları optimize etmek için bazı ek ipuçlarını burada bulabilirsiniz .)
- Infographics – Infografikler veya tek bir konuda çok fazla veri (genellikle grafik veya çizelge biçiminde) içeren geniş formatlı görüntüler, çok sayıda sayfa görünümü ve bağlantı oluşturabilir. Ancak, içeriğin büyük bir kısmı görüntüye gömülü olduğundan ve bu nedenle arama motorları tarafından metin olarak okunamadığından, sayfanın geri kalanını dikkatlice optimize etmek önemlidir. Başlamak için bu beş ücretsiz bilgi grafiği şablonundan birini kullanabilirsiniz .
- Slayt Gösterileri – Bir slayt gösterisi, bir dizi ilgili resmi görüntülemenin bir yoludur. Bazen resimler metinden daha önemlidir – diyelim ki tüm yıldızların Oscar’larda ne giydiğini göstermeye çalışıyorsunuz. Burada yine başlığınızın SEO’su, başlıklar, resim dosyası adları vb. önemlidir çünkü arama motorlarının “okuması” için daha az şey vardır.
- Sözlükler – Yemin ederim ki daha fazla insan terimleri aramak için sözlük kullanmaktan daha fazla Google kullanıyor. (Sözlüğünüzün nerede olduğunu bile biliyor musunuz?) Özel bir sektörde çalışıyorsanız, iyi hazırlanmış bir sözlük, bazı arama trafiğini yakalamanın iyi bir yolu olabilir. Yemek pişirme terimlerini, tıbbi terimleri, moda terimlerini, mimari terimleri düşünün…
- Dizinler – Dizin, belirli bir konu etrafındaki sitelere veya kaynaklara bağlantıların yararlı bir sınıflandırmasıdır. Örneğin, bir parfüm blogu, büyük büyük mağazalardan ülke çapındaki bağımsız mağazalara kadar parfüm satın alınabilecek yerlerin bir dizini oluşturabilir.
Bunlar, SEO içeriğinin temel türlerinden sadece bazılarıdır, ancak bu listenin sizi sınırlamasına izin vermeyin – olasılıklar neredeyse sonsuzdur.
SEO İçerik Stratejisi Nasıl Geliştirilir
Rastgele bir şekilde içerik üretiyorsanız, bazılarının sonunda sıralanmasını umuyor ve dua ediyorsanız , web için daha metodik bir SEO içerik stratejisine bağlı kalmanın zamanı geldi .
SEO içerik stratejinizi tanımlamak ve geliştirmek için dört adım :
Hedeflerinizi tanımlayın
İlk olarak, bir web sitesi veya işletme olarak hedeflerinizi belirleyin. Web siteniz üzerinden satışları artırmak mı istiyorsunuz? Sitenizden reklamlar aracılığıyla para kazanıyor musunuz ve bu nedenle yalnızca trafiği artırmak ve okuyucuları geri getirmek mi istiyorsunuz? Hedefleriniz, ne tür içeriğe odaklanmanız gerektiğini belirleyecektir
Minimal ancak şık ve zarif bir ürün sayfasına harika bir örnek
Öncelikle ürün satışlarını artırmaya çalışıyorsanız, birincil odak noktanız hem arama hem de dönüşümler için optimize edilmiş çekici, bilgilendirici ürün sayfaları olmalıdır. İkincil odak noktanız, ürünlerinizi ne zaman ve nasıl kullanacağınızı gösteren, alakalı olan sayfalara bağlantı veren faydalı blog içeriği olabilir (yine de blogunuz tamamen kendi kendini tanıtmıyorsa en iyisidir).
Siteniz bir reklam modeline göre çalışıyorsa ve amaç arama yoluyla yeni okuyucular çekmekse, “yapışkan” olan zengin içeriğe (uzun biçimli makaleler veya bilgilendirici, eğlenceli veya her ikisi birden olan video kaynakları gibi) odaklanmak isteyeceksiniz. (“yapışkan” içerik, ziyaretçileri sitenizde daha uzun süre tutar veya onları geri dönmeye teşvik eder).
Kitlenizi düşünün
Hedef kitlenizi tanıyın – anketler ve analiz yazılımınız, tipik ziyaretçinizin veya müşterinizin daha iyi bir resmini elde etmenize yardımcı olabilir. İdeal site ziyaretçilerinizi ve müşterilerinizi temsil eden pazarlama personeli veya karakterler geliştirmeyi düşünün. Ardından, bu kişilerin ne tür içerikler arayacağını düşünün.
Örneğin, C düzeyindeki yöneticileri hedefleyen bir B2B web sitesi işletiyorsanız, daha sonra okumak üzere indirilebilen ve kaydedilebilen üst düzey teknik incelemeler oluşturmak isteyebilirsiniz.
İşletmeniz gençleri ve araları hedefliyorsa, daha az metin ve daha fazla resim ve video içeren sık güncellemelere odaklanmak isteyebilirsiniz. Ayrıca sitenizin mobil kullanım için optimize edildiğinden emin olmak isteyeceksiniz.
Bir editoryal takvim oluşturun
Kimi ve neden hedeflediğinize dair bir fikriniz olduğunda, bir editoryal takvim oluşturmaya başlayabilirsiniz. Editoryal takvim, yeni içeriği ne zaman yayınlayacağınızı ve ne tür içerik olacağını belirleyen bir programdır. Bu, düzenli bir programa bağlı kalmanıza yardımcı olur (bir blogunuz varsa düzenli olarak yeni içerik oluşturmak özellikle önemlidir) ve ayrıca son dakikada yeni içerik için bir konu bulmak için uğraşmanızı önler.
Bir editoryal takvim oluşturmak ve buna bağlı kalmak için birkaç ipucu:
- Outlook’u (veya Google Takvimini) kullanın – İçerik takvimini tüm pazarlama ekibinizle paylaşın. Son teslim tarihi geldiğinde bildirim almaları için yazarlar için hatırlatıcılar ayarlayın.
- Devam eden özellikler oluşturmayı düşünün – Örneğin, bir yemek blogu her Pazartesi etsiz bir tarif yapabilir. Birçok blog, haftada bir kez bağlantı toplamaları yapar ( bu dahil ). Devam eden her özellik için bir kategori sayfası oluşturun, böylece ziyaretçiler tüm Etsiz Pazartesi tariflerinizi veya bağlantı özetlerini tek bir yerde bulabilir.
- Videolar ve infografikler gibi daha karmaşık içerik türleri üretirken kendinize bolca zaman tanıyın . Bunlar genellikle mükemmelleşmek için birden fazla düzenlemeye ihtiyaç duyar ve arama için optimize etmek için daha karmaşık olabilir.
- Çok önceden plan yapmayın – Pazarlama hedeflerindeki, bütçelerdeki veya personeldeki değişiklikler nedeniyle takvimler genellikle bir veya iki ay sonra raydan çıkar, bu nedenle gelecek yıl için bir program planlamaya çalışmayın ve zamanınızı boşa harcamayın. çok zaman ve çaba.
Analiz et ve yeniden değerlendir
Son olarak, sitenizin analitiğinin zirvesinde kalın. Neyin işe yarayıp neyin yaramadığını görmek için SEO içeriğinizi düzenli olarak analiz edin . İyi başarı ve katılım ölçütleri arasında sayfa görüntülemeleri, bağlantılar, yorumlar (blog gönderilerinde ve diğer bazı içerik türlerinde), sosyal paylaşımlar (Facebook beğenileri, tweet’ler vb.) ve dönüşüm oranları bulunur. Analizinizin iki amacı olmalıdır:
- Bu stratejileri tekrar edebilmek için başarılarınızı inceleyin – Kalıpları arayın. Kitleniz videoları seviyor mu? O zaman daha fazla video çekin! Yazım takviminizi ileriye doğru ayarlayın, böylece gerçekten yankı uyandıran içerik türlerine daha fazla zaman ve emek harcayabilirsiniz.
- Eski SEO içeriğini güncellemek ve iyileştirmek için zaman ayırın – Bir makaleyi belirli bir anahtar kelime için optimize etmeye çalıştıysanız, ancak o anahtar kelimenin farklı bir varyasyonu için daha fazla trafik alıyorsa, geri dönün ve yeni anahtar kelime için yeniden optimize edin. Örneğin, o anahtar kelimeyi başlığa yerleştirerek trafiği önemli ölçüde artırabilirsiniz.
İşte karşınızda – SEO İçeriği 101. Yukarıda belirtildiği gibi, SEO için içerik oluşturma ve optimize etme hakkında başka sorularınız varsa lütfen yorumlarda bana bildirin.