SEO Başarı Faktörleri Periyodik Tablosunda bir sonraki büyük Sayfada grubu , site mimarisidir. Doğru site yapısı, SEO çabalarınızın gelişmesine yardımcı olurken, yanlış olanı onları sakatlayabilir.
Arama motorları, web sayfalarını “bir sayfadan diğerine inanılmaz hızla giden, hiperaktif hız okuyucuları gibi davranan” “tarar”. Web’in büyük bir kitabı gibi “endeks” olarak adlandırılan sayfalarda saklanan sayfalarınızın kopyalarını çıkartırlar.
Birisi arama yaptığında arama motoru bu büyük kitaptan geçer, alakalı tüm sayfaları bulur ve sonra ilk gösterilebilecek en iyi şeyler olduğunu düşündüğü şeyi seçer. Bulunmak için, kitapta olmalısınız. Kitapta olmak için, sürünmen gerekir.
Çoğu site genellikle tarama sorunlarına sahip değildir, ancak sorunlara neden olabilecek şeyler vardır. Örneğin, JavaScript veya Flash, bağlantıları potansiyel olarak gizleyebilir ve bu bağlantıları sayfaların arama motorlarından gizlenmesini sağlar. Ve her ikisi de potansiyel olarak sayfalardaki gerçek kelimelerin gizlenmesine neden olabilir.
Her siteye bir tarama bütçesi, bir sitenin göreceli güven ve otoritesine bağlı olarak bir arama motorunun her gün taradığı yaklaşık bir süre veya sayfa verilir. Daha büyük siteler “doğru” sayfaların daha sık taranmasını sağlamak için tarama verimliliğini artırmaya çalışabilir. Robots.txt dosyasının, dahili link yapılarının ve arama motorlarına belirli URL parametreleriyle sayfaları taramamasını özellikle söylemek, tarama verimliliğini artırabilir.
Bununla birlikte, çoğu için, tarama sorunları kolayca önlenebilir. Ek olarak, arama motorlarının sitenizi taramasını kolaylaştırmak için hem HTML hem de XML olmak üzere site haritalarını kullanmak iyi bir uygulamadır. Site Haritaları ve aşağıdaki Arama Motoru Arazi kategorilerinde potansiyel tarama sorunlarıyla ilgilenme hakkında daha fazla bilgi bulacaksınız:
Unutmayın, “arama motoru dostu tasarım” aynı zamanda “insan dostu tasarım” dır.
Mobil cihazlarda, masaüstünde olduğundan daha fazla Google araması yapılır . Buna bakıldığında, Google’ın mobil aramalarda daha iyi bir sıralama şansına sahip olduğu ve mobil ortamda daha iyi görünme olasılığı bulunan siteleri ortaya çıkarması şaşırtıcı değil. Bing de aynı şeyi yapıyor.
Böylece sitenizi mobil uyumlu hale getirin. Mobil ziyaretçilerinizi mutlu etmenin yanı sıra, arama sıralamalarıyla başarı şansınızı artıracaksınız. Ayrıca, bir uygulamanız varsa, her iki arama motorunun da sunduğu uygulama indeksleme ve linklemeyi kullanmayı düşünün.
Mobil kullanım ve uygulama indeksleme hakkında daha fazla bilgi edinmek için aşağıdaki kategorilerimize bakın:
Bazen o büyük kitap, arama dizini karışık oluyor. Bir arama motoru, içinden geçildiğinde neredeyse aynı içeriğe benzeyen sayfadan sonra sayfa bulabilir ve verilen arama için hangi sayfalardan hangisinin dönmesi gerektiğine karar vermesini zorlaştırabilir. Bu iyi değil.
İnsanlar aynı sayfanın farklı sürümlerine aktif olarak bağlanıyorsa daha da kötüleşiyor. Bir güven ve otorite göstergesi olan bu bağlantılar aniden bu versiyonlar arasında bölünmüştür. Sonuç, kullanıcıların o sayfaya atadıkları gerçek değerin çarpık (ve düşük) algısıdır. Bu yüzden kanonikleşme çok önemlidir.
Bir sayfanın yalnızca bir sürümünün arama motorlarında kullanılabilir olmasını istiyorsunuz.
Sayfanın yinelenen sürümlerinin varoluşta sürünmesinin birçok yolu vardır. Bir site, diğerini yönlendirmek yerine, sitenin www ve www olmayan sürümlerine sahip olabilir. Bir e-ticaret sitesi, arama motorlarının sayfalandırılmış sayfalarını dizine eklemesine izin verebilir. Ancak hiç kimse “sayfa 9 kırmızı elbiseler” için arama yapmayacak. Veya filtreleme parametreleri bir URL’ye eklenebilir ve bu da farklı bir sayfa gibi görünmesini sağlar (bir arama motoruna).
Yanlışlıkla URL şişirme oluşturmanın birçok yolu için, bunu ele almanın yolları vardır. 301 yönlendirmelerinin doğru uygulanması, rel = canonical etiketlerinin kullanılması, URL parametrelerinin yönetilmesi ve etkin sayfalama stratejileri, sıkı bir gemi işletmenize yardımcı olabilir.
Daha fazla bilgi için, çoğaltma ve kurallı kullanım sorunlarını tartışan kategorimize bakın : SEO: Çoğaltılmış İçerik .
Google, web’i daha hızlı bir yer yapmak istiyor ve hızlı sitelerin daha yavaş sitelere göre küçük bir sıralama avantajı elde ettiğini açıkladı.
Bununla birlikte, sitenizi kabarcıklı bir şekilde hızlı yapmak, arama sonuçlarının en üstünde bir garantili hızlı gezinme değildir. Google’a göre, hız 100 sorgudan yalnızca birini etkileyen küçük bir faktör .
Ancak hız diğer faktörleri güçlendirebilir ve aslında başkalarını iyileştirebilir. Bugünlerde sabırsız bir milletiz, özellikle mobil cihazlarımızdayken! Bu nedenle, bir siteye katılım (ve dönüşüm) hızlı bir yükleme süresine bağlı olarak gelişebilir.
Sitenizi hızlandırın! Arama motorları ve insanlar bunu takdir edecektir.
Aşağıda site hızının önemi ile ilgili geçmiş kapsamımızdan bazıları verilmiştir:
Evet. Alan adınız veya sayfa URL’lerinde bulunmasını istediğiniz kelimelerin sıralanması, potansiyel müşterilerinize yardımcı olabilir. Bu önemli bir faktör değildir, ancak URL’lerinizde açıklayıcı kelimeler olması mantıklıysa, bunu yapın. Aşağıdaki kategorideki makaleler URL’nin gücünü daha derinlemesine araştırıyor:
Google, web sörfçülerine daha iyi güvenlik sağlamak için HTTPS sunucularını çalıştıran tüm web sitesini görmek ister. Bunun gerçekleşmesine yardımcı olmak için HTTPS kullanan siteleri küçük bir sıralama artışıyla ödüllendirir.
Site hızı artışında olduğu gibi, bu, bir web sayfasının iyi sıralanıp derecelendirilmemesi gerektiğine karar verirken Google’ın kullandığı birçok faktörden yalnızca biridir. Tek başına en iyi sonuçlara ulaşmayı garanti etmiyor. Ancak yine de güvenli bir site çalıştırmayı düşünüyorsanız, bu, genel arama başarınıza katkıda bulunabilir. Daha fazla bilgi edinmek için aşağıdaki kategorimize bakın: