Olumlu geri bildirimler, şirketin Precept konsept otomobilini üretmesine neden oldu. Arabaları fazla önemsemeseniz bile, konsept modellerin en azından sizi zevkle “ooh” yapacağı ihtimali var.
Genellikle en son teknolojiyi, tasarımda yeni bir yönü veya otomobil üreticisinin düşündüğü başka bir radikal hareketi sergilemek için yapılırlar. Otomobil fuarlarında otomobillerin sergilenmesi, potansiyel müşterilerin tepkisini ölçmeye yarıyor ve bu da üreticilerin yeni fikirlerin hedef demografik tarafından kabul edilip edilmeyeceğini anlamasına yardımcı oluyor. Çoğu zaman, konsept modeller hurdaya çıkarılır, ancak teknoloji ve tasarım parçaları ticari modellere yerleştirilir.
Polestar Precept’in böyle bir konsept araç olması gerekiyordu. Volvo’nun eski tasarım başkanı ve Polestar CEO’su Thomas Ingenlath tarafından sunulan Precept, gelecekteki Polestar otomobillerinin nasıl görüneceğinin ve nasıl hissedeceğinin bir göstergesi.
Volvo’nun bağımsız performans ve elektrikli araç markası Polestar, üç otomobil üretmeyi planlıyor: Polestar 1, Polestar 2 ve Precept. (Polestar, Volvo ve Geely Holding Group of China’ya aittir .) Tesla TSLA, % -2.06 Yeni teknoloji için elektrikli otomobil basının çoğunu alıyor, ancak Polestar bunu değiştirmeyi hedefliyor.
Precept, üç temel alanı sergiliyor: sürdürülebilirlik, dijital teknoloji ve tasarım.
Arabanızın sürdürülebilir temeller üzerine inşa edildiğini bilmek, birçok modern alıcı için büyük bir faktördür. Polestar (ve otomotiv endüstrisinin geri kalanı) lityum iyon elektrikli araç (EV) pil üretimini çevreye daha az zararlı hale getirmenin bir yolunu bulamamış olsa da, diğer bileşenleri olduğu kadar çevre dostu yapma konusunda olağanüstü bir iş çıkardı. mümkün.
Şirket, keten bazlı bir doğal kompozit malzemeyi o kadar yoğun bir şekilde kullandı ki, otomobil endüstrisi tarafından geleneksel olarak kullanılan malzemelerin ağırlığına kıyasla, plastikte% 80 azalma ile otomobilin iç bileşen ağırlığını% 50 azalttı.
Son olarak, şarap endüstrisinden elde edilen atık ve geri dönüştürülmüş mantar, koltuk destekleri ve baş dayamaları için mantar bazlı bir vinile dönüştürülür. Malzemelerin daha düşük ağırlığı ve fiber güçlendirme teknolojisi sayesinde titreşim azalır ve çarpışmalarda güvenlik artar.
The Precept, Alphabet’in Google GOOG’unun yerel bilgi-eğlence sistemi olan Android Automotive’e büyük ölçüde güveniyor. +% 1,38 GOOGL, +% 1,38, artan sayıda dil, lehçe ve aksan desteği ile üstün ses tanıma ve ayrıca Google haritalarının aracın ADAS (gelişmiş sürücü yardım sistemleri) ile gelişmiş entegrasyonu anlamına gelir. Bu sistemler bildirimler, uyarılar ve frenleme ve yönlendirme konusunda yardım sağlar. Google maps, daha güvenli manevra yapmayı ve birleştirilmiş verileri sürücü ekranında görselleştirmeyi sağlayan trafik verilerini sunarak özellikleri geliştirir.
Ana dokuz inçlik yatay sürücü ekranı, göz izleme teknolojisi ile geliştirilmiş hayati bilgiler içerir. Göz izleme, sürücünün nereye baktığını izler ve bildirimlerin gösterilme şeklini ayarlar; sürücü ekrana odaklandığında daha ayrıntılı ve yola odaklandığında daha büyük ve daha parlak.
Bu kez elin yakınlığını tanıyan yakınlık sensörleriyle ikincil bir 15 inç dikey ekran da geliştirildi. İlgili bilgileri göstermek için geçiş yapar. Örneğin, ekranda o anda çalan bir şarkının albüm resmi görüntüleniyorsa ve bir sürücü veya bir yolcu ekrana yaklaşırsa, ekran daha kolay kullanım için onları genişleterek ses ve gezinme düğmelerine geçecektir.
Polestar’ın sadece şarj sırasında veya araç park halindeyken kullanılabileceğini öngördüğü, bilgi-eğlence amaçlı video akışına erişimin tuhaf bir yanı var.
İlke’nin geleneksel anlamda aynaları yoktur. Bunun yerine, arka ve yan kameralar dijital iç aynaları besliyor. Gizlenmek yerine, sensörlerin geri kalanı birinci sınıf tasarım öğeleri (SmartZone olarak adlandırılır) olarak öne çıkarıldı ve Lidar bölmesinin (ışık algılama ve aralık sensörü) uygulanmasına özel önem verildi. Sensörler genellikle hantal ve genellikle araçların üzerine gizlenmiş olsa da, Polestar bölmeyi otomobilin tavanına belirgin bir şekilde yerleştirmeye karar verdi.
Lidar bölmesi, sürücüsüz arabaların navigasyonu için hayati önem taşıdığından önemli bir unsurdur. Polestar, Precept’in böyle bir araba olacağını açıkça söylemese de, kapsülün “gelecekteki gelişmiş sürüş teknolojisini” desteklemek için burada olduğunu kabul etti.
Polestar Precept güzel bir arabadır. Minimalizmi ve fütürizmi, benzersiz malzemeler ve kaygan aerodinamik verimlilikle övünen yüksek teknolojili tek bir şaside birleştirildi. Krom, deri ve ahşap, hem dıştan hem de içten çıkarıldı. Bunun yerine tasarım, üstün detaylar olarak sensörler ve aydınlatma teknolojisini kullanan parlak ve mat yüzeylerin etkileşimine dayanıyor.
Otomobilde yan ve arka görüş kameraları olduğu için arka cama ihtiyaç yoktu. Bunun yerine, arka kısım güçlendirilerek bir cam tavan için yapısal bir temel ve daha büyük bir bagaj kapısı açıklığı sağlıyor.
Aerodinamik, birden fazla tasarım özelliği ile elde edilir: araba kaputuna entegre bir ön kanat ve ön ve arka tekerleklerin önündeki ve arkasındaki hava kanalları, daha iyi fren ısısı dağıtımı ve Precept çevresinde gelişmiş laminer akış, dikey hava kanatlarına yerleştirilmiş tam genişlikte kabin. Bu, sürtünmeyi ve direnci azaltır ve EV’nin menzilini artırır.
Son derece olumlu geri bildirimler, Çinli şirketi dört koltuklu elektrikli GT için tam üretim yapmaya itti. Araba Çin’de üretilecek ve yaklaşık üç yıl içinde piyasada görmeyi bekleyebiliriz. Bu mantıklı: İlke, fütürist olmasına rağmen, gerçeklikten o kadar uzak değildir ki, hantal veya başka bir dünyaya benziyor. Fütüristik ancak ölçülü tasarımı, yakın gelecekte görmek istediğimiz otomobillerin imajına mükemmel bir şekilde uyuyor ve otomobil endüstrisinde benimsendiğini görmek istediğimiz ilkeler üzerine inşa edildi.