Ücretli arama, sonuçların reklamverenlerin ödemeleriyle belirlendiği herhangi bir arama işlemini ifade eder. Ancak, birçoğu, ücretli arama terimini tıklama başına ödeme (PPC) reklamcılığıyla, reklamverenlerin, reklamlar tıklandığında arama motorlarına veya diğer Web ana bilgisayarlarına ödedikleri belirli bir iş ilişkisi ile ilişkilendirir; arama sonuçları.
Ücretli Aramayı açıkladık
Ücretli arama genellikle organik arama veya herhangi bir ticari düzenlemeye dayanmayan arama sonuçları ile karşılaştırılır. Organik arama sonuçları “doğal” veya “gerçek” olup, kullanıcılara en alakalı ve faydalı sonuçları sunmak için tasarlanmış bir algoritmaya dayanmaktadır. Öte yandan, ödenen arama sonuçları, reklamveren ile Web sunucusu arasında yapılan sözleşmeye dayalı bir promosyon planı ile çarpıtılır.
Ücretli aramanın değeri hakkındaki fikirler PPC ve diğer tür arama motoru pazarlaması hakkında büyük tartışmalara neden oldu. Her ne kadar arama motoru pazarlaması planlarının değerlerine duruma göre yaklaşmak adil olsa da, uzmanlar PPC’den elde edilebilir yatırım getirisi ve genel olarak ne kadar etkili aramalar olduğu konusunda kendi fikirlerine sahipler. SEO ve çevrimiçi reklamcılıkta çalışanlar, genellikle tartışmalarını teşvik etmek için geçmiş kampanyaların sonuçlarını görüntüler, ancak Web’in dinamik doğası nedeniyle, herhangi bir çevrimiçi pazarlama stratejisinin etkinliğini genelleştirmek zordur.