Daha yaygın olarak SEO olarak adlandırılan Arama Motoru Optimizasyonu, pazarlamanın en önemli yönlerinden biridir. Bu nedenle, blogunuzu veya işinizi pazarlamak için çalışıyorsanız, SEO’nun ne anlama geldiğini ve SEO başarısının kurallarının ve yollarının neler olduğunu bilmeniz gerekir. Başarılı bir SEO stratejisi kesin bir bilim olmasa da ve uygulaması yıllar boyunca birçok cephede sorgulanmış olsa da, temelleri bilmek etkili bir pazarlama kampanyası için hala önemlidir. SEO ve bunu pazarlama çabalarınıza nasıl dahil edeceğiniz hakkında daha fazla bilgi için, yeni başlayanlar için aşağıdaki SEO tanıtımına bakın:
SEO, bir web sitesini bir arama motorunun sonuç sayfasında daha görünür hale getirme sürecini ifade eder. Açıklığa kavuşturmak için, harika bir SEO stratejisi, bir şirketin web sitesini bir Google arama sayfasında listenin en üstüne yerleştirecek ve böylece insanların siteyi ziyaret etme olasılığını artıracaktır. Arama motorları, arama yapan bir kişi için en alakalı sonuçları sağlamaya çalışır, böylece bir kişi internette “cupcakes” araması yaptığında, ilk görünen şey bir kurabiye dükkanı değil, cupcakes konusunda uzmanlaşmış bir fırındır. aynı zamanda tatlı tanımı. Başka bir deyişle, SEO, kullanıcıyla alakalı bir arama yapmaya yardımcı olur ve sitenize trafik çekmede kritik olabilir.
Arama motorları, belirli kriterleri karşılayan metni bulmak için İnternet’te arama yaparak çalışır. Bu metin anahtar kelimeler olarak bilinir ve web sitesinin, şirketin veya ürünün en önemli temalarına atıfta bulunur. Anahtar kelimeleri bulmak için çevrimiçi dünyayı taramak, yukarıdaki örnekte olduğu gibi, “cupcakes” aramasının, çerezler değil, cupcakeler hakkında birden fazla sayfanın sonucunu vermesinin nedenidir. Bir arama motorunun bir web sitesini sıralamak için kullandığı diğer önemli şeyler, bir web sitesinin sayfalarının içeriğini oluşturan başlıklar, başlıklar ve bağlantılar içerir. Arama motorları ayrıca bir web sitesinin içeriğini bulmak, sindirmek ve depolamak için arama motoru indekslemeyi kullanır. Bir arama motoru dizini, nihai bir arama sonucunu temel almak için kullanılan veri kümesini ifade eder.
SEO tanıtımının bir diğer önemli kısmı, anahtar kelimelerin önemini anlamaktır. Anahtar kelimelerin bir fikrin, web sitesinin, işletmenin veya ürünün temasını veya genel konseptini en iyi tanımlayan belirli kelimeler veya kelime grubu olduğunu yukarıda açıkladık. Anahtar kelimeler, insanların arama yaparken kullandığı kelimelerdir ve web sayfanızın içeriğinde yer alan kelimeler olmalıdır. Doğru anahtar kelimeleri seçmek, sitenize trafik çekmenize, potansiyel müşterileri çekmenize ve SEO sıralamanızı büyük ölçüde iyileştirmenize yardımcı olabilir.
Metninize hangi anahtar kelimeleri dahil etmeniz gerektiğine karar verirken, anahtar kelime(ler)in web siteniz ve şirketiniz ile alaka düzeyi ve aynı anahtar kelimeyi/anahtarları kullanan rakipler gibi şeyleri göz önünde bulundurmalısınız (bunu kontrol edebilirsiniz) Google’da seçilen anahtar kelimeler için hızlı bir arama yaparak ve listenin en üstünde hangi sitelerin göründüğünü görerek). Anahtar kelimelerinizin değerini keşfetmek için Google AdWords’ten, seçtiğiniz anahtar kelimelerin oluşturduğu trafiği test etmenize olanak sağlayacak örnek bir kampanya satın alabilirsiniz. Her üç şey de kontrol altındaysa (anahtar kelimeler web sitenizle alakalıysa, rakipler benzer anahtar kelimelerle başarı elde ediyorsa ve örnek bir kampanya yüksek trafik sağlıyorsa), anahtar kelimelerle ilerleme konusunda kendinize güvenmelisiniz.
Anahtar kelimeler, kesinlikle önemli olmalarına rağmen, başarılı bir SEO kampanyasının tek parçası değildir. Bir SEO stratejisi geliştirirken göz önünde bulundurulması gereken diğer şeyler arasında bağlantılar, başlıklar, meta açıklamalar, başlıklar, alt başlıklar, içeriğin özgünlüğü, resimler ve videolar ve hedef kitleniz bulunur. Bu SEO tanıtımı üzerinde düşünürken hatırlanması gereken en önemli şey, tek bir faktörün SEO başarısını belirlemeyeceğidir; bunun yerine, SEO başarısı bir bütün olarak içeriğinize bağlıdır.
İçeriğinizi yazarken, SEO’yu aklınızın bir köşesine koyarak içeriğinizi olabildiğince doğal hale getirmeye çalışmak için eşit miktarda zaman harcayın. Anahtar kelimeleri aşırı kullanmak, SEO’yu geliştirme umuduyla garip veya doğal olmayan cümleler oluşturmak veya orijinal olmayan içerik kullanmak, SEO çabalarınıza faydadan çok zarar verebilir. İçerik her zaman ilgi çekici ve ilgi çekici olmalı, kısa ve öz olmalı, anahtar kelimeleri akıllıca kullanmalı, harika başlıklara sahip optimize edilmiş resimler içermeli, çekici başlıklara sahip olmalı, okunması kolay bir şekilde biçimlendirilmeli ve alakalı bağlantılar içermelidir. Aslında, SEO’yu artırmak için diğer ilgili web siteleriyle bağlantı alışverişi sürecini ifade eden bir bağlantı değişimine katılmayı bile düşünebilirsiniz.
İçerik SEO’yu büyük ölçüde etkiler. İçeriğiniz ne kadar alakalı olursa, içerik o kadar güncel olur ve içeriğiniz ne kadar ilginç olursa, sıralaması o kadar yüksek olur. İçeriğinizi her zaman önceden planlayın, göndermeden önce birisinin düzenlemesini sağlayın, başlıkları ve alt başlıkları kullanın, düzeni düşünün ve resim ve / veya video ekleyin. Ayrıca, içeriğinizi ve web sitenizi sosyal medya üzerinden paylaşılması kolay olacak şekilde tasarlamanız gerekir.
SEO tanıtımı harika bir başlangıç noktası olsa da, pazarlama çabalarınız ilerledikçe ek SEO araçları ve hizmetleri almayı düşünebilirsiniz. Çoğu zaman arama motorları , Google’ın Google Analytics , Google Web Yöneticisi Araçları , Google AdWords Anahtar Kelime Aracı , Google Uyarıları, Google Trendler , DoubleClick Reklam Planlayıcı , Google Sayfa Hızı, Google Site Haritası ve daha fazlası gibi bu araçları ve hizmetleri sağlar .
Google tarafından sağlanan araçlara ek olarak, diğer çevrimiçi araçları da keşfedebilir, hatta web sitenizi tasarlaması ve SEO dostu hale getirmesi için SEO pazarlamasında uzmanlaşmış bir şirket kiralayabilirsiniz.
SEO, çevrimiçi dünyada pazarlamanın önemli bir parçasıdır ve başarısını etkileyebilecek birçok faktöre sahiptir. Web sitenizin SEO’sunu geliştirmek için harika içerik oluşturmaya , alakalı anahtar kelimeler kullanmaya, uygun olduğunda bağlantı vermeye ve her zaman yaratıcı ve orijinal içerik yazmaya odaklanın . Ek olarak, SEO’nun devam eden bir süreç olduğunu ve içerik yayınladığınız anda bitmediğini unutmayın. Bunun yerine, yeni, yüksek kaliteli içeriği sık ve tutarlı bir şekilde yayınlayarak bir web sitesini alakalı ve güncel tutmak aynı derecede önemlidir.